knegg Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Prøva meg meir og meir på linux her so på maskina eg sete på no har eg windows XP på den fyste partisjonen og ubuntu på den andre partisjonen. Skulle oppgradere gimp til 2.6 versjonen, prøvde ditte <<programmer-tibehør-terminal "apt-get install gimp">> men då får eg spørsmålet opp: are you root? veit heller ikkje om det eg gjere er rett kva no?
Marsan Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Prøv med sudo apt-get install gimp Edit: Oppdatering krever at 2.6 ligger i pakkebrønnen, avhengig av hvilken versjon du kjører av ubuntu. Hvis du skal oppgradere så kjører du. sudo apt-get update først, og så sudo apt-get upgrade gimp Endret 13. oktober 2008 av Marsan
knegg Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Korleis legge eg inn gimp 2.6 i pakkebrønn? (Googla litt mellomtida ) Endret 13. oktober 2008 av knegg
Dy§no Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Gimp 2.6 kommer med Ubuntu versjon 8.10, og vil ikke bli oppdatert for versjon 8.04. Men du kan installere Gimp 2.6 selv, bare last ned og installer herfra; http://www.getdeb.net/release/3257
knegg Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 Dy§no.. etter å ha laste det ned til skrivebord og pakka det ur kjeme dinne feilbeskjeden opp: Error: conflickts with the installed package "gimp-gnomevfs"
plusminus Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Error: conflickts with the installed package "gimp-gnomevfs" Det er en grunn til at du ikke kan oppgradere til nyeste gimp helt enda, nettopp fordi det da oppstår konflikter med andre pakker. Hvis du på død og liv trenger nyeste gimp, så kan du jo fjerne gimp-gnomevfs med aptitude remove <pakkenavn>. Dersom du er usikker på hva en pakke gjør kan du finne ut det med aptitude show <pakkenavn>.
comicz Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Er det noen spesiell grunn til at du trenger gimp 2.6? 8.10 er tross alt 'like om hjørnet', så om du klarer å vente noen dager (17, i følge ubuntu.com) slipper du å stresse - det er ingen vanskelig operasjon, men med mindre det er gode grunner til å benytte seg av 2.6 ville jeg vurdert å spare meg bryet. ...alternativt ville jeg benyttet meg mer av Google: http://angpilipinogimp.wordpress.com/2008/...04-hardy-heron/
knegg Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 nei nei, trudde det va berre eg so über n00b på linux og gjorde feil :pP greit, eg kan vente ^^np
jonnor Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Og hvis du ikke føler deg trygg på kommandolinje-innstalasjon så er det bare å benytte seg av det grafiske programmet Synaptic Package Manager. Du finner det i menyen.
ole_marius Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 http://www.getdeb.net/ her kan du finne alle filene du trenger får å oppgradere. du må installere alle gimp filene i riktig rekkefølge får å få den nye gimp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå