Gå til innhold

Warhammer Online: Bright Wizard tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden for diskusjon om Bright Wizards og deres abilities/morales/tactics etc

Har nå bestemt meg for at dette er min klasse.

Er for øyeblikket lvl 13 og nettop begynt i T2 på Eltharion serveren.

Hvis du liker en klasse som kan gi masse damage på avstand, er dette klassen for deg.

Mange mener denne klassen er overpowered, men combustion har sin pris, det er først når man er i tospann med en dyktig healer at man kan levere høy damage over tid.

Når denne klassen brukes rett ligger man som regel alltid på toppen av damage charts i PQ's og Scenarios.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ligger i toppen, delt med sorcerers.

Jeg tror hovedsaken er fordi (iallefall på min server) order spiller mer taktisk og sørger for å ha en healer på BW så vi kan levere max dps gjennom hele kampen.

Den siste uken har jeg merka at endel sorcs har vært over meg noe som tyder på at chaos har våknet også..

Lurer forøvrig på hva andre BWs her bruker av tactics i T3/T4?

Jeg bruker (husker vel ikke navna nå men) int tactic, +3sec dot tactic og den som gjør at dots har 25% sjans for å reapplye seg selv når de går ut.

Skrevet

Kan naturligvis ikke svare deg på det siste, men hvordan har du specket stats på BW'en din? Max dps eller survivability? Ser det er mange som syness man bør forkusere på litt lavere DPS output, og heller stacke litt wounds slik at man tåler mer. Tull spør du meg.

Skrevet

Bright Wizards er bullshit, spør du meg.

Topper alltid dmg meter, XP meter, renown meter, kill meter.

Sorceress kan ikke sammenlignes, dps'en på bright wizard er mye høyere.

Jeg spiller forresten også på Eltharion, hva er nicket ditt?

"Lilletrond" her. (Rank 6/7 shaman, husker ikke)

Skrevet

Gidder ikke svare jhj sine påstander, tydelig at han ikke har peil på hva han snakker om når det kommer til sorc vs BW.

Angående mine stats så fokuserte jeg sterkt på INT fram til level 20 (lett å gjøre dette i Empire da gearet virker som å bestemme for deg..)

Etter 20 startet jeg å splitte mellom Wounds og Int, dette for AoE grindingen som ventet meg rundt level 30 og oppover.

Er 33/24 (lvl/renown) nå og synes det funker fint, har i overkant av 500 INT og rett over 500 Wounds (kan sikkert gi eksakte stats senere, nå er jeg på jobb)

Jeg er på Sea of Dreams.

Skrevet

Själv om jag spelar BW så måste jag hålla med om att de är OP när det gäller damage done, helt klart. De kunde gott nerfat damage en del och gett oss lite mer survivability i stället, för vi har inte chans när det kommer vilken som helst melee. 400 eller 500 wounds spelar ingen som helst roll så då kan man lika gärna stacka int och specka AoE. Det ger helt otrolig damage. Vid rank 16-18 har jag haft över 100k flera gånger med 450 int i det Scenariot i "Swamp". Det är för mycket sedan den som är nr 2 som regel har runt 50k.

Skrevet

Jeg pleier ikke gidde se på dmg done osv da dette ikke gir noe korrekt bilde, IMO.

Men det du kan sammenligne er jo feks healing done og damage done. Da vil du jo se at en healer kan få like mye healing som en bw kan med dmg.

Når det er sagt så sammenligner jeg meg selv med andre på mitt level, gjerne i keep sieges osv. Jeg får ikke usansynlig mange kills i en siege, noe jeg burdte gjort hvis jeg var "OP" som dere kaller det.

Det du sier om en re-balansering av skade kontra overlevelsessjans vet jeg ikke om jeg er enig i. Klassen er designet slik at man gjør MYE skade, men med et par bakdeler, nemlig at man tar skade selv når man går max dps, og at det tar ca 3sec for en meleedps å drepe deg..

IMO hadde BW vært OP hvis vi hadde vært vanskelig å stoppe, slik er det ikke. At folk spiller idiotisk i scenarios skal ikke gå utover oss. Jeg ler alltid når jeg ser Destro gå etter tankene våre, mens jeg og et par andre BWs står bak og deler ut skade i hytt og pine. Det er rett og slett latterlig, og de fortjener å dø for det.

Når folk lærer seg å spille så skjønner de kanskje etterhvert hvor enkelt det er å stoppe en BW, og de skjønner også hvordan den høye DPSen er balansert inn i spillet.

Synes egentlig denne tråden har utviklet seg til helt noe annet enn det var snakk om i første post, litt synd egentlig for det hadde vært morro å lest andres tanker på specs osv. Men da har man vel alltid warhammeralliance.. :)

-2cent

Skrevet

Helt enig med deg Nemo81. Ja, BW gjør mye skade, men er garantert død hvis destro rekker bort til deg, tar som regel bare et par hugg så er man toast.

Angående off topic, så er det fortsatt mulig å kjøre tråden inn på rett spor. Det vil si, at hvis noen ønsker å fortsette "Bright Wizard er overpowered" diskusjonen, så lag en egen tråd for dette.

On topic:

Jeg driver og lager masse talismans, bare jalla weak powered foreløpig, men øvelse gjør vel mester. Det jeg lurer på er om det kansje er bedre å spesialisere seg på potions, disse kan man vel også selge?

Det kan man ikke med talismans, og jeg benytter selvfølgelig magical salvaging på alt utstyr jeg ikke trenger. Dette medfører også at intekten ikke er spesielt høy, men det er trolig ikke noe problem da det er flust av penger i spillet (virker det som)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Jeg driver og lager masse talismans, bare jalla weak powered foreløpig, men øvelse gjør vel mester. Det jeg lurer på er om det kansje er bedre å spesialisere seg på potions, disse kan man vel også selge?

Det kan man ikke med talismans, og jeg benytter selvfølgelig magical salvaging på alt utstyr jeg ikke trenger. Dette medfører også at intekten ikke er spesielt høy, men det er trolig ikke noe problem da det er flust av penger i spillet (virker det som)

talismans er den mest lukrative tingen du kan lage i war atm.

uansett, laget meg en BW selv. er nå lv 9. Tenker å spesialisere seg på dots er en veldig kraftig pvp specc. De 2 jeg har nå er instant cast, et par sec cooldown på den ene, men jeg kunne dotte halve dest raidet på under ett min. som er veldig mye skade på kort tid, eneste problemet er at den blir såpass spredt rundt. Så det blir mye damage done, men liten effekt på selve scenarioet. får jeg følelsen av. Noen som har mer erfaring på dette?

Endret av Christeven
Skrevet

Vel, dot spec er nice, det er hva jeg bruker siden det passer spillestilen min best, men skal du gå for maks dps så er det conflag spec som gjelder.

Der får du syk skade, men du må inn blandt fienden for å gjøre max (husker ikke navnet men er pbaoe spells), du bruker også masse rain of fire som er et konge spell..

Som jeg sa er jeg dot spec og ender som regel på første andre eller tredje plass i scens, mens jeg også havner veldig høyt på antall kills, antall killing blows samt antal solo kills siden jeg går for weak targets (healerene til dest er et veldig bra target. dot dot dot, -50% healing og den iron saken, rinse repeat.)

Er veldig fornøyd med speccen så langt iallfall, men i sieges etc er man nok avhengig av at folk speccer forskjellig for max skade.. Conflag er najs i keeps siden det er ikke så mange steder dest kan løpe så en rain of fire med max spec i conflag gjør grisemye skade..

Jeje, nok preik. Sjekk forøvrig ut forumet på warhammeralliance hvis du vil ha tall... :)

Skrevet

kjører single target spell pathen selv, og er rimelig fornøyd, får et par fine spells der også, instant cast single target spell på godt over 1k crits er flott, Nova.

har også fireball barrage nå, også en fin spell, AoE damage har den også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...