Gå til innhold

Skal bytte ut min Nokia N82. Forslag/hjelp?! :)


Myr

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt en Nokia n82 siden Januar en gang og var egentlig fornøyd med den. Men har hatt mye tull med den så nå skal eg bytte den ut.

 

"Trenger" en mobil som har: Wi-fi(mulighet for tilkobling til trådløst nett),ok kamera,ok skjerm,ikkje alt for tung og bruke i de daglige,også underholdnigs verdien teller litt også,slik en kan bruke mobilen til mer enn bare og ringe! Også om der er gps er et pluss selv om de ikkje de er så ekstremt høgt prioritert.

 

Har sett litt på tre mobiler som frister veldig.

 

Samsung SGH-I900 Omnia.1

 

LG KC9102

 

HTC Touch HD3

 

Har lest en del tester og sett en del filmer på youtube om mobilene, men klarer ikkje og bestemme meg fordi alle mobilene virker veldig bra.

 

For en eller annen grunn så har eg begynt og helle litt for omnia'en uten at eg kan begrunne kvifor. Muligens fordi den virker greiest å bruke.

 

Hva tror folket? Er de noen av som kan gji meg pluss/minuser med mobilene eller en pekepinne om vilken mobil som muligens passer meg best? :)

 

 

BTW: Iphone liker eg ikkje av en eller annen grunn.Så den er ikkje vits i å annbefale en gang :)

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er forberedt på å gå over til en Windows Mobile basert mobil med de fordeler og bakdeler dette medfører så kan jeg helt klart anbefale Omnia. (Har selv kjøpt denne)

 

 

Denne har det meste: Bra kamera med "blitz" (dobbel led), prof funksjoner, bra på web surfing (Opera 9.5), ypperlig lydkvalitet både på samtaler og på musikk (dette kan også verifiseres med Omnias målte test verdier), god video avspilling (støtte for divx/xvid), stort innebygd minne (tilgjengelig i 8gb eller 16 gb versjon) og støtte for minnekort i tilegg +++++++

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Hvis du er forberedt på å gå over til en Windows Mobile basert mobil med de fordeler og bakdeler dette medfører så kan jeg helt klart anbefale Omnia. (Har selv kjøpt denne)

 

 

Denne har det meste: Bra kamera med "blitz" (dobbel led), prof funksjoner, bra på web surfing (Opera 9.5), ypperlig lydkvalitet både på samtaler og på musikk (dette kan også verifiseres med Omnias målte test verdier), god video avspilling (støtte for divx/xvid), stort innebygd minne (tilgjengelig i 8gb eller 16 gb versjon) og støtte for minnekort i tilegg +++++++

 

 

Høres bra ut:)

Men en ting eg lurer på,ser en del som prater om fordeler og bakdeler med Windows Mobile. Men ingen som skriver kva fordelene og bakdelene er.?!

 

Kunde du tenke deg og skrive noen? :)

 

 

Litt OT her: Men får reklamere på min n82 og får enten en ny n82 eller 2300kr tilbake.

Er ikkje 2300kr litt lite å få tilbake når prisen på den ligger noe høgere eller?

Lenke til kommentar

Ser der ja:)

 

Einaste bakdelen eg kan sjå er jo at dei er "treig".

Men hva mener dere med treig egentlig? er de slik den av og til henger 3 sek eller noe i den dur? eller at når du har trykket på skjermen så tar de en 2 sec før telefonen reagerer?

Takker for svar så langt:)

Lenke til kommentar
Ser der ja:)

 

Einaste bakdelen eg kan sjå er jo at dei er "treig".

Men hva mener dere med treig egentlig? er de slik den av og til henger 3 sek eller noe i den dur? eller at når du har trykket på skjermen så tar de en 2 sec før telefonen reagerer?

Takker for svar så langt:)

 

De nyeste mobilene med gode processorer er ikke treg i det hele tatt.

 

Det største problemet er at Windows 6.1 ikke er optimalt for touch skjerm basert mobiler.

 

Men det finnes nok av tredje parts programmer som kan utbedre dette, som også nevnt i mitt windows mobile innlegg.

Lenke til kommentar

Hvis du er villig til å gå en N-telefon et nytt forsøk, så ville jeg ha vurdert N85. Med unntak av at den ikke har blitz, så har den alt du vil ha fra N82 like bra eller bedre. Blant annet er batteritiden veldig forbedret, og dette er en av hovedgrunnene til at det sannsynligvis blir min neste telefon (som erstatning for N82). Venter i spenning på at Amobil skal teste den. Siterer for øvrig meg selv fra N85-tråden, hvor jeg sammenligner N82 med N85.

 

Med unntak av mangel på blitz, så er det vel bare forbedringer? (Er det umulig å få både LED og blitz på samme telefon? Det vil jo ta mer plass, men jeg betaler gladelig en hundrings eller to ekstra for å kunne blitze ved foto, lyse ved filming, og også kunne bruke mobilen som lommelykt.)

 

- Større skjerm

- Mindre strømkrevende skjerm

- Større batteri

--> Bedre batteritid

- S60 FP2

- Bedre CPU

- Video-stabilisator (ikke viktig for meg personlig, men)

- USB-lading (Amobil hopper nok i taket av glede)

- Radioen har RDS

- FM-sender(!)

 

Jeg synes fra før av at N82 var en fantastisk telefon, og med disse forbedringene kan det bli enormt bra. Spesielt i forhold til batteritiden. Synd at det tilsynelatende er veldig få som har oppdaget det samme.

 

Den kommer i butikkene om en uke. Ettersom du i utgangspunktet var fornøyd med N82, tror jeg det kan være et bra valg for deg.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Thotta:

Ja, mobilen var bra den!(så lenge den funket) Ingen ting og utsette på det.

Har de meste av funksjoner og lett og bruke.

Men for meg så fungerer ikkje nokia i de heile tatt.

Men har hatt en del nokia mobiler og einaste mobilen eg har vert fornøyd med er den gammle 5110(tror eg de var).

Den var de aldri noe tull med :p heh..

Endret av Myr
Lenke til kommentar
Hvis du er villig til å gå en N-telefon et nytt forsøk, så ville jeg ha vurdert N85. Med unntak av at den ikke har blitz, så har den alt du vil ha fra N82 like bra eller bedre. Blant annet er batteritiden veldig forbedret, og dette er en av hovedgrunnene til at det sannsynligvis blir min neste telefon (som erstatning for N82). Venter i spenning på at Amobil skal teste den. Siterer for øvrig meg selv fra N85-tråden, hvor jeg sammenligner N82 med N85.

 

Med unntak av mangel på blitz, så er det vel bare forbedringer? (Er det umulig å få både LED og blitz på samme telefon? Det vil jo ta mer plass, men jeg betaler gladelig en hundrings eller to ekstra for å kunne blitze ved foto, lyse ved filming, og også kunne bruke mobilen som lommelykt.)

 

- Større skjerm

- Mindre strømkrevende skjerm

- Større batteri

--> Bedre batteritid

- S60 FP2

- Bedre CPU

- Video-stabilisator (ikke viktig for meg personlig, men)

- USB-lading (Amobil hopper nok i taket av glede)

- Radioen har RDS

- FM-sender(!)

 

Jeg synes fra før av at N82 var en fantastisk telefon, og med disse forbedringene kan det bli enormt bra. Spesielt i forhold til batteritiden. Synd at det tilsynelatende er veldig få som har oppdaget det samme.

 

Den kommer i butikkene om en uke. Ettersom du i utgangspunktet var fornøyd med N82, tror jeg det kan være et bra valg for deg.

 

Mobilen blir sikker en knall telefon.

Men veit ikke nå lenger om eg kommer til å velge nokia flere ganger pga min uflaks med mobilene. men takk for innlegget :)

Lenke til kommentar

Ok. N85 hadde uansett ikke kommet opp mot nivået på skjermene til modellene du nevner i førsteinnlegget.

 

Hvis du har bestemt deg for at det skal bli en av de tre, så ville jeg personlig ha valgt Touch HD. Den har en fantastisk skjerm (3,8" og 800x400 oppløsning vs 3,2" og 3" på de andre med 240x400 oppløsning), samt 3,5mm jack (som jeg ville ha satt som et krav for en underholdningstelefon) og god batteritid.

 

Den eneste ulempen med Touch HD, slik jeg ser det, er mangelen på fotolys/blitz - noe jeg synes er utrolig synd. Men hvis du kan leve med den mangelen, så tror jeg du vil bli knallfornøyd. En kollega av meg har Touch Diamond, og er strålende fornøyd med den - og Touch HD har fått en del forbedringer siden da.

 

Edit: Jeg ville i alle fall ha valgt bort LGen. Den kjører en lukket LG-plattform, som allerede fra første stund begrenser dine muligheter. I tillegg har den et veldig svakt batterti (1000 mAh, til sammenligning har din N82, som er mye mindre, 1050 mAh).

 

I forhold til Touch HD har Omnia fordelen av 16 GB integrert minne og RDS-radio, og like bra batteritid.

 

Jeg hadde selv slitt med å velge mellom disse to, og er glad at jeg ikke skal gjøre det. :p Håper innleggene mine har gjort det lettere for deg å velge.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Nokia N82 er kjent for å vaere en av de beste kamera telefonene til nå. (Gjenstar å se hvordan den kommer ut samenlignet med de nye 8MP kamera telefonene, PhoneArena kommer med en kamera telefon 5mp vs 8mp test snart)

 

Men heldigvis er det også andre alternativer mobiler med tilsvarende bra kamera og her er en test som viser hvordan Samsung Omnias Kamera kommer ut samenlignet med N82.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...