Gå til innhold

Hovedkort tips til ny Intel PC, Asus P5Q-E noe tess?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei folkens!

På tide å få meg en ny PC. Den skal brukes til litt lett spilling (Battlefield 2), men i hovedsak til foto redigering og video redigering (HD video).

Har normalt sett valgt AMD når jeg har bygd PC tidligere. Men forstår det slik at Intel er et godt hode foran AMD for tiden. AMD derimot har ganske aggresiv prising, er den ekstra ytelsen Intel tilbyr verdt ca dobbel pris for CPU?

Har satt sammen en handlevogn med hva jeg tenker å kjøpe, håper noen gidder ta en titt. Har ikke lagt til DVD brenner og skjermkort, da jeg tenker å bruke det jeg allerede har for øyeblikket. Kommer mest sannsynlig til å kjøpe Vista 64bit.

Er vel mest usikker på hovedkortet, jeg vil ha det vifteløst, kommer ikke til å overklokke så det er ikke viktig. Det må ha E-SATA, GB LAN, og være stabilt.

Viktig at maskinen blir så rolig som mulig. Håper CPU viften jeg valgte er å anbefale og vil passe.

Handlevogn

Mvh

Jørgen

Endret av JoergenJonassen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*BUMP*

Hadde vært kjekt med litt tips til hvilket hovedkort som er noe å satse på. Stikkord for hva jeg trenger: E-SATA, vifteløst, firewire, stabilt, gode utvidelsesmuligheter, kommer ikke til å overklokke.

Alle svar mottas med takk!

Skrevet
Asus P5Q-E er et knallbra hovedkort,så det kan du trygt kjøpe.

Jeg ville valgt en annen cpu-kjøler. Blue-Orb er en gammel kjøler.

Velg heller en med heatpipes. For eksempel OCZ Vendetta 2 som er billig og god.

Enig der, og når du først kjøper en kjøler til PC'n din kan du likegodt bruke 300 spenn mer og kjøpe en som er litt dyrere og bedre, (merk må om du har plass først da) 1200 Exstreme

hmm noen som vet hvor bra Q9550 er å klokke med et Asus PQ5 PRO?

og med Mushkin (4gig)

hvor lang går den med vifte nevnt over?

Vil ikke kapre tråden, men vi skal ha en någenlunde lik PC så bare la det ut her :)

Hvis du ahr noe imote det editer jeg og sletter denne posten.. :p

så lager jeg bare et nytt emne isteden

Skrevet
Trådstarter skal ikke overklokke,så han trenger overhodet ikke den beste og dyreste kjøleren på markedet.

Gernia: Angående overklokking av Q9550 og Asus P5Q,så les litt rundt i forumet hos XS.

For eksempel denne tråden.

Beklager hoppet over den biten^^

Takker for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...