Gå til innhold

Warhammer Online: Hvor mange får Crash To Desktop


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hvor mange av dere har dette problemet? Spillet avslutter helt random. Ingen feilmeldinger eller noen ting. Bare avslutter og jeg blir sittende og se på skrivebordet mitt. Har lest at noen har problemet 2-3 ganger i uka, men selv har jeg problemet 10-20 ganger i timen. Siste nå nettopp, var jeg ingame 7 minutter før jeg ble kasta ut. På det værste rekker jeg ikke logge inn engang.

 

Hvis noen vet om en måte å fikse dette på VÆR SÅ SNILL å post her takk. Post gjerne også om dere får CTD, og skriv gjerne HW'en deres og hvor ofte dere får CTD.

 

Meg:

Striker II extreme

2GB Corsair XMS3 1333mhz RAM

Intel C2 Q9300

2x 9800GTX

 

CTD med mellomrom på alt fra 20 sekunder til 10-15 minutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt et par crashes til skrivebordet (2 i går faktisk, en stund siden før det), og noen ganger til characterscreen. Men om spiller kræsjer hvert 5-10 minutt må det jo være ett eller annet rart. Hardwaren ser jo helt normal ut også.

 

Oppdater drivere, og test eventuelt minne med memtest eller noe. Har du problemer i andre spill/applikasjoner enn Warhammer? Synes det hørtes ufattelig mye ut. 3-4 ganger i uka er også for mye, men kan nok lettere skyldes ustabilitet i klienten. Er det flere ganger i timen må det nesten være noe annet, eller noe mer.

 

Har Asus P5B Deluxe, C2D E6600, 4GB Kingston RAM, Geforce 8800GT, Vista 32bit. Har ingen problemer utover da en skjelden CTD i WAR.

 

Sikker på at systemet ditt er dønn stabilt alle andre steder? :p

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Har omtrent fiksa det nå. Fjerna alt jeg hadde av overklokking på pcen min, og da ble det redusert til en skjelden gang iblandt. Prøvde også å provosere fram feil ved at jeg overklokka minnet mitt så jeg fikk feil i memtest, og jo flere feil jeg fikk, jo kortere tid tok det før jeg ble kasta ut. Spillet bruker sykt mye minne, og ser ut som at det er veldig kresent på at alt skal stemme. Selv med blodklokka minne med masse regnefeil kunne jeg spille alle andre spill uten problemer, men WAR nekta plent. Så kan hende det er det som er problemet. Rett og slett at minnet i pcen gjør en kopierings/lese/skrive -feil.

Lenke til kommentar

Har "crash to desktop" kansje 2-3 ganger sia eg begynte å spele 17.sep men det som plager meg er at eg kjørere dual screens og det er ikkje noko låsing.

Så muse pila kan fritt gå over på den andre skjermen og holder eg nede museknappen mens det skjer så blir War lagt ned og det tar rundt 5-10sec til eg kan spele igjen, noko som er utrulig plagsomt i scenarios.

Lenke til kommentar
Har omtrent fiksa det nå. Fjerna alt jeg hadde av overklokking på pcen min, og da ble det redusert til en skjelden gang iblandt. Prøvde også å provosere fram feil ved at jeg overklokka minnet mitt så jeg fikk feil i memtest, og jo flere feil jeg fikk, jo kortere tid tok det før jeg ble kasta ut. Spillet bruker sykt mye minne, og ser ut som at det er veldig kresent på at alt skal stemme. Selv med blodklokka minne med masse regnefeil kunne jeg spille alle andre spill uten problemer, men WAR nekta plent. Så kan hende det er det som er problemet. Rett og slett at minnet i pcen gjør en kopierings/lese/skrive -feil.

Kremt. Du sitter/satt med et griseklokka system, og skjønte ikke hvorfor spillet oppførte seg rart? Think man, think! :whistle:

 

Det første man sjekker om maskina er ustabil når man overklokker, er om den er det når man ikke overklokker også. Om den ikke er det vet man jo hva som forårsaker det, og det er ikke noe problem.

 

Nå sitter du vel igjen med de samme problemene andre også har, som da kommer av spillet i seg selv, ikke din maskinvare lokalt.

Lenke til kommentar
Kremt. Du sitter/satt med et griseklokka system, og skjønte ikke hvorfor spillet oppførte seg rart? Think man, think! :whistle:

 

Det første man sjekker om maskina er ustabil når man overklokker, er om den er det når man ikke overklokker også. Om den ikke er det vet man jo hva som forårsaker det, og det er ikke noe problem.

 

Nå sitter du vel igjen med de samme problemene andre også har, som da kommer av spillet i seg selv, ikke din maskinvare lokalt.

 

Hehe, kanskje jeg formulerte det som at det var griseklokka, men det var det ikke. Det var bare en liten overklokk fra 2.5 til 2.7 ghz. Hvis du leser igjen så tror jeg du kan se at det står at jeg etterpå framprovoserte feil ved å blodklokke minnet mitt. Ikke at det var blodklokka fra før. Skal gjøre litt mer overklokking og se hva som kan provosere fram feil og hva som ikke gjør det, så kanskje jeg får litt bedre innsikt i hva som lager feilen. Har jo en rimelig grei pekepinn mot minnet da, siden feil i memtest ikke var forbundet med feil i noen spill bortsett fra WAR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...