Gå til innhold

Trenger litt "Teori" hjelp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en tabell som heter (Brukere), i denne tabellen ligger brukerinfo for alle medlemmene på siden min. Men, jeg skal lage et oppsett der brukerene kan registrere hvilken clan dem spiller i slik at andre medlemmer kan "joine" den samme clanen.

 

Men, hvordan skal jeg få dette til å fungere? Må jeg ha enda en tabell som heter claner og en som heter clan_medlemmer ? kan noen forklare litt hvordan det dette kan gjøres og hvordan det gjøres på best mulig måte? Ville satt stor pris på det.

 

Takker på forhånd.

Endret av Finnduz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hører vel strengt tatt hjemme i databaser. For å svare på spørsmålet ditt: Du må ha en tabell som heter klaner. Dersom en person kan være med i én og bare en klan (og du ikke er interessert i oversikt over hvilke klaner vedkommende har vært med i tidligere) kan du legge til en kolonne i brukere-tabellen som heter klan. Den inneholder en fremmednøkkelreferanse (MySQL støtter i utgangspunktet ikke dette) til primærnøkkelen til klan. Hvis du skal ha flere klaner må du lage en tabell med fremmednøkkelreferanse til både primærnøkkelen til klan og primærnøkkelen til brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...