Gå til innhold

Et spørsmål om dekselet på Nokia N95 8GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri byttet deksel på en N95 8GB. Det kommer helt an på om du selv tror du klarer det. Det er som regel en del skruer som må skrus ut, og med gamle N95 måtte man lirke av slideren forsiktig (den er antakelig festet på samme måte på 8GB).

 

Om du er komfortabel med å drive på med småelektriske ting så er det ikke noe som står i veien. Husk bare at du kan ende opp med en ødelagt telefon om du gjør noe galt underveis.

Endret av zand
Lenke til kommentar

Tror det er 4 skruer (tx5?), en i hvert hjørne, bak/mellom på dekselet.

Ta ut batteriet, slide telefonen først til ene siden, og skru ut skuene som kommer frem.

Slide til andre siden, og gjør det samme på den siden. Så er det noe klips du må hekte av på midten av displayet ca..

 

Men dette er et inngrep kun autoriserte verksteder har lov til og gjøre, så garantien ryke som nevnt over. Så om du vil beholde den, så må den inn på et verksted. :)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Pris er jeg ikke sikker på. Men det sitter et par tekninkere her på forumet så mulig de kan gi deg en ca pris på hva det koster, om de ser posten. Mulig du også må kjøpe dekselet av dem, +frakt om den skal sendes inn et sted.

 

Men det er heller ikke sikkert du trenger kjøpe hele dekselet. Tror det skal være mulig og kun få deksel glasset også. Jeg vet det værtfall selges orginale front deksler uten deksel glasset.

 

edit: leif

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Det vil antakelig koste rundt 500 kr, antakeligvis litt mindre å få byttet det på verksted.

 

Skjermglasset sitter fast i den svarte rammen så jeg aner ikke hvordan man skal kunne få byttet kun displayglass, ei heller hvorfor noen skulle selge det når det ikke går å bytte.

Lenke til kommentar

Glasset over display sitter fast i front coveret. Man skrur av torks skruene bak på sliden. så er det bare å presse av front dekslet, lett som fy, koster ca 500,- eks mva @ deltaservice å få gjort jobben. Fordelen ved å gjøre det selv, er vel at man slipper å tenke på garantien etter man har byttet dekslet selv. I hvertfall om man ser det er et uorginalt deksel. :)

Lenke til kommentar
Skjermglasset sitter fast i den svarte rammen så jeg aner ikke hvordan man skal kunne få byttet kun displayglass, ei heller hvorfor noen skulle selge det når det ikke går å bytte.

Nei, da er det jo et godt spørsmål. :)

Har selv ikke vært borti deksel bytte på 8GB-en.

Men movida.no solgte værtfall kun front deksel uten deksel glasset.

Om om glasset skal sitte fast, så er det jo dumt og bestille fra dem da.. ;)

(Link: http://www.movida.no/default.asp?pid=942318)

 

edit: Ser det står akkuratt det samme på beskrivelsen av N95-1 dekselet, så mulig de bare har brukt copy/paste der, og at 8GB dekselet egentlig kommer med glass.

 

edit2: Burud, for om man sender til dere, så må man også kjøpe dekselet fra dere?

Man kan ikke f.eks kjøpe et deksel og sende med telefonen? (originalt deksel altså)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Skjermglasset sitter fast i den svarte rammen så jeg aner ikke hvordan man skal kunne få byttet kun displayglass, ei heller hvorfor noen skulle selge det når det ikke går å bytte.

Nei, da er det jo et godt spørsmål. :)

Har selv ikke vært borti deksel bytte på 8GB-en.

Men movida.no solgte værtfall kun front deksel uten deksel glasset.

Om om glasset skal sitte fast, så er det jo dumt og bestille fra dem da.. ;)

(Link: http://www.movida.no/default.asp?pid=942318)

 

edit: Ser det står akkuratt det samme på beskrivelsen av N95-1 dekselet, så mulig de bare har brukt copy/paste der, og at 8GB dekselet egentlig kommer med glass.

 

edit2: Burud, for om man sender til dere, så må man også kjøpe dekselet fra dere?

Man kan ikke f.eks kjøpe et deksel og sende med telefonen? (originalt deksel altså)

 

Dere? Jeg veit bare ca hva deltaservice driver med...

Hovedregelen dems er at man ikke kan sende med deksler inn. Om det da ikke er kjøpt fra Delta i første omgang. (Gjelder da kun noen forhandlere som kan det).

(Dette er da pga en haug med folk " som kjøpte orginale N82 deksler" på Ebay i sommer). 3M klistre lapper på dem til å feste flashligthen til coveret med osv.

 

totale prisen på nytt front cover @ delta er på 455,76,- Med moms.. (364,61 eks mva, for de som vil ha det på den måten )

Lenke til kommentar
Dere? Jeg veit bare ca hva deltaservice driver med...

Hovedregelen dems er at man ikke kan sende med deksler inn. Om det da ikke er kjøpt fra Delta i første omgang. (Gjelder da kun noen forhandlere som kan det).

(Dette er da pga en haug med folk " som kjøpte orginale N82 deksler" på Ebay i sommer). 3M klistre lapper på dem til å feste flashligthen til coveret med osv.

 

totale prisen på nytt front cover @ delta er på 455,76,- Med moms.. (364,61 eks mva, for de som vil ha det på den måten )

Dere .. *Dem* ;)

Ja regnet med det. Blitt for mye tull om folk skulle sendt med deler selv osv..

Det er nok en skrivefeil på Movida sin side. Hvis du ser nøye etter ser du den tappen for å rive av plastikken som beskytter skjermen når den er ny, på venstre side under displayet, altså rett til venstre for Nokia-logoen.

Ja, det sant, det så jeg ikke. Godt oppservert. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har en nokia n95 8GB.

Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre når knappen som skal ta bilder ikke funker lengre? jeg får ikke styrt kameraet med noen andre taster heller. alle de andre knappene ( zoom og galleri ) funker fremdeles, men ikke "knipse" knappen. siden mobilen er over 2 år gammel fikk jeg beskjed om at garanti ol ikke dekker feilen. kan jeg bytte denne knappen selv? evt pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...