Gå til innhold

Drawingpanel java oppgave


Anbefalte innlegg

Hello peepz,, holder på med enda en oppgave, og siden jeg fikk så steike god hjelp her sist gang jeg slet tenkte jeg skulle henvende meg til dere igjen!

 

Har en oppgave der jeg skal lage en prosjektilbane med 10 steg i drawingpanel. Farta er på 30 m/s, vinkelen er på 50 grader og som sagt, 10 steps. vinduet skal være i størrelse 420x220 . Jeg har plottet inn litt, men vet ikke helt hva som mangler, siden boken jeg bruker bare forteller hvordan lage sirkler og trekanter ?!?!.

 

Hva mangler jeg og hvor skal det plottes inn? Og hvor mye er feil? ;P

 

Det jeg foreløpig har skrevet har jeg komlet meg fram med hjelp av uttalige internettsider, så som sagt, har ikke peiling hvor mye som er rett!

 

 

import java.awt.*;

 

public class pp4s205 {

public static final double ACCELERATION = -9.81;

 

public static void main(String[] args) {

DrawingPanel panel = new DrawingPanel(420, 220);

Graphics g = panel.getGraphics();

 

double xVelocity = 30 * Math.cos(50);

double yVelocity = 30 * Math.sin(50);

double totalTime = -2.0 * yVelocity / ACCELERATION;

double timeIncrement = totalTime / 10;

double xIncrement = xVelocity * timeIncrement;

 

double x = 0.0;

double y = 0.0;

double t = 0.0;

 

g.setColor(Color.BLACK);

for (int i = 1; i <= 10; i++) {

t += timeIncrement;

x += xIncrement;

y += yVelocity * t + 0.5 * ACCELERATION * t * t;

}

}

 

}

 

 

På forhånd, takk folkens!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en oppgave der jeg skal lage en prosjektilbane med 10 steg i drawingpanel. Farta er på 30 m/s, vinkelen er på 50 grader og som sagt, 10 steps. vinduet skal være i størrelse 420x220 . Jeg har plottet inn litt, men vet ikke helt hva som mangler, siden boken jeg bruker bare forteller hvordan lage sirkler og trekanter ?!?!.
Kanskje du skal lage sirkler og trekanter og tegne på nytt hvert n-te millisekund?
Hva mangler jeg og hvor skal det plottes inn? Og hvor mye er feil? ;P
For det første bør du legge koden inn i kode-blokker og den bør være indentert. For det andre bør du også forklare hva som fungerer, hvilke feilmeldinger du får og hva du tror er feil.
Det jeg foreløpig har skrevet har jeg komlet meg fram med hjelp av uttalige internettsider, så som sagt, har ikke peiling hvor mye som er rett!
Nei, det bør du kanskje få en peiling på. Jeg ser ihvertfall at du ikke bruker g.drawRect() / g.drawOval() på tross av at det var det eneste du visste hvordan du gjorde.

 

Prøv igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...