Gå til innhold

ny innmat, trenger litt hjelp til prosessor og hk.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Skal kjøpe ny innmat til en PC (eller kanskje en helt ny PC, det er fort at slikt skjer mens man først er i gang). Tenker ikke å kjøpe "det beste", men det som er ganske nært det beste, ca.

 

Nyere grafikkort har jeg fra før, så det tror jeg ikke har behov for å kjøpe nytt, et XFX GeForce 8800 GTS 640 MB-kort.

 

Jeg har egentlig behov for mer lagring, som er noe av hovedgrunnen for at jeg kjøper ny innmat. Jeg er fri for SATA-porter på hovedkortet, så i stede for å kjøpe et kontrollerkort tenkte jeg at jeg kun like godt kjøpe ny innmat.

 

Så ting nr. én på lista er HDD:

 

Seagate Barracuda 7200.11 1,5 TB... noen innvendinger eller bedre forslag?

 

Hovedkortmessig står det mellom (med mindre noen har bedre forslag..?) :

Gigabyte GA-X48-DS5 og Asus Rampage Formula...

prismessig er det ikke så stor forskjell, og heller ikke så mye i spesifikasjoner. Gigabyte's kort har 8-sata porter, noe jeg setter pris på. Jeg har nemlig allerede 4 hdd. Asus' er derimot "anbefalt-kortet" i hw.no's anbefalinger, og skal visstnok være en god overklokker. Dessuten har jeg hatt gode erfaringer med tidligere ASUS-kort, og liker BIOS-setupet.

 

Overklokking er også en litt viktig del. Det står mellom Intel Core 2 Quad Q6600 og Intel Core 2 Quad Q9300... er litt usikker på ytelsesforskjellen og overklokkeforskjellen... anbefalinger?

 

Minne er jeg ganske sikker på, OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 tenker jeg, hvis ikke noen har et bedre forslag.

 

Og en siste ting: er det noe ny teknologi som får deg til å gråte deg til sengs, fordi du kastet bort så mye penger på gammel teknologi, som er nærmere rundt hjørnet en vanlig?

 

Takker for aller innsyn og kommentarer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...