Gå til innhold

FIFA 09 - Mus og Tastatur meninger og erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr skaffet meg FIFA 09 mye paa grunn av meget gode reviews men like mye pga av nettavisens (eller var det VG?)kommentarer rundt bruken av mus og tastatur hvor denne konfigurasjonen paa det naermestet fikk staaende ovasjoner.

Er det noem som har proevd og gi en tilbakemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste fifa spillet jeg hadde må ha vært fifa99, et genialt spill med "umulige kontroller".

Tenkte nå for noen dager siden: 10år, de må ha laget noe lettere kontroller med mus og alt ting. Men nei, det er fortsatt über vanskelig. Det er nok en trengingssak dette, men jeg la foreløbig spillet på hylla etter en halvtime :no:

Skrevet

Har spilt Fifa 09 litt over de siste dagene.

Ikke blitt helt komfortabel med mus/tastatur. Prøvd meg med default innstillingene, dvs bruker wasd til bevegelse (en overgang fra å bruke de til skudd/sentringer).

Sliter litt med sentringer langs bakken vs høye sentringer. Det virker som jeg og EA Sports har forskjellige meninger om hva det vil si å klikke på musen mot å holde knappen inne. Noe som fører til flere høye baller enn jeg ønsker.

Irritasjons momenter: Jeg får Spansk opp som første valg hver gang jeg starter spillet. Får heller ikke spille på internett lengre. Jeg trenger å laste ned en oppdatering først, dvs jeg starter EA download mangager, for deretter å starte Fifa. Download manager startet å jobbe, så får jeg en melding på Spansk, og uansett om jeg velger Ja eller Nei så blir ikke oppdateringen lastet ned. Det går heller ikke an å laste ned denne oppdateringen manuelt fra EA fordi det tydeligvis ikke har kommet ut en patch til Fifa 09.

RÆVA greier.

Irriterer meg også over de mulighetene som X360/PS3 har som ikke PC utgaven har.

Skrevet

Sjekk mappa hvor patcher til FIFA skal havne JohnWayne.

Man får ikke beskjed om at nedlastingen er fullført. Patchen lå plutselig der hos meg :)

Skrevet

Takker lexirion.

Kanskje litt for vant med Steam sitt oppdateringssystem.

Fikk du også den meldingen på spansk lexirion? Og spansk som første valg i spillet?

Skrevet (endret)

Jeg får også spansk som første valg i spillet og jeg kjenner til den meldingen du får, rimlig irriterende.

Men det som plager meg mer er at jeg må bruke opp til 10 min for å finne noen som connecter med meg online (dvs at "ready to play" lyser).

Prøvde Mus og Tastatur såvidt i et par offline games, det virkelig veldig spennende og morsomt... men vet ikke hvor effektivt det er, de fleste av gjennomspillene mine går på veldig kjappe 1-2 touchs eller direkte passninger gjennom på overganger, hvordan jeg skal rekke å få til dette med musa aner jeg ikke.

Endret av DiscoDown
Skrevet

Styrken med bruken av mus slik jeg ser det, er muligheten til å legge gjennombruddsballen akkurat ditt jeg vil ha den. Problemet jeg opplever er i "Be a Pro" modus, hvor mine medspillere gjerne spiller ballen tilbake til meg når jeg prøver å gi en god gjennombruddsball.

Tviler på at jeg får til et raskt nok passnings spill med musen, får teste litt til.

Andre ting som irriterer:

Får ikke opp serietabellen i "Be a Pro".

Fifa09 bruker bare en av mine cpu kjerner.

Det ser iallefall bedre ut i år, på nært hold.

Skrevet

Definitivt en trenings-sak.. har spilt fifa i noen år så jeg holder meg til de vanlige tastene.

DiscoDown, tar også lang tid med meg å connecte via online :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...