Gå til innhold

kampanje hos fotovideo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ventet spent på kampanjeavisen, men er skuffet over at det ikke er ETT canonobjektiv på tilbud! Ellers positivt at tilbudene gjelder både butikk og nett!

Så vidt jeg har forstått, så har Canon selv leid en del av Fotovideo sine lokaler for å selge Canon. Mulig de driver sin egen greie, og har egne tilbud som ikke omfattes av Fotovideo sine kampanjer?

 

EDIT: Ser nå at Canon har andre tilbud i den avisen. Hvorfor de ikke promoterer objektivene, vet jeg ikke. Er kanskje mer interessant å skaffe flere Canon brukere enn å blidgjøre de eksisterende :)

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Har sett litt på tilbudene hos fotovideo jeg og, spesielt tilbudet på Nikon D80 KITm/ Sigma 18-200mm til 5995,-.

 

Er det et brukbart tilbud? Jeg er helt ny når det gjelder speilreflekskamera (førstegangskjøpende :thumbup: ), men har vel egentlig kommet fram til at det enten blir D80 eller Canon EOS 450D m/kit. De er så dyre som jeg kan strekke meg til i pris...og man får vel litt mer for penga for disse 2 enn de aller billigste? Hvilket ville dere anbefalt?

 

På tilbudet på D80 hos fotovideo får man jo med det Sigma-objektivet på 18-200mm. Er det et brukbart objektiv? Sett i forhold til et standard på 18-55 mm?

Lenke til kommentar

Et 18-200 objektiv vil stort sett gi dårligere bildekvalitet enn et noe rimeligere 18-55. Grunnen til dette, er at det koster mye å dytte et så stort brennviddeområde (så mye zoom) inn i et objektiv, samtidig som det er vanskelig. Du vil nok få bedre bildekvalitet med en kombo på 18-55 pluss 55-200 til omtrent samme pris.

 

Nå er det jo mulig du får Sigma 18-200 billig som et kit sammen med D80. Allikevel ville jeg sett om jeg fikk et D80 med et 18-70 eller 18-55 VR til omtrent samme pris, og investert i et 55-200 VR senere.

 

D80 er ellers et godt kamera. Det begynner å bli litt "gammelt", men det er solid og tåler å brukes litt. Det har også en del "proffe" funksjoner som nyere kamera til samme pris ikke har (nedblendingsknapp, egen status-LCD skjerm osv...), mens nyere kamera til samme pris har enkelte "komersielle" funksjoner som D80 ikke har (live-view blant annet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...