Gå til innhold

PC-TV med DVI-VGA


tommy87

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte på om noen har peiling på hvordan jeg får justert oppløsningen på pc-skjermen når jeg kobler pcen til tv'en samtidig. Jeg prøver å kjøre cloneview i Nvidia's kontrollpanel, og når jeg velger denne innstillingen stiller oppløsningen på pc-skjermen seg etter samme oppløsning som tven (1280x768). Jeg får ikke stilt oppløsningen høyere på pc-skjermen samtidig som oppløsningen på tv'en er som nevnt ovenfor.(Tven er kun hd-klar, så kan ikke ha høyere oppløsning).

 

Jeg bruker utgangen fra skjermkortet (DVI fra Nvidia geforce 8800gt) med en omkobler (DVI til VGA) og VGA inngang i tven.

 

Noen som har tips?

 

takk for svar:)

 

Tommy

Endret av tommy87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg tenkte nok litt feil.

 

Prøver en gang til, og spør om hjelp:

Jeg vil vise pc-skjermen på tven (med skrivebordet, ikonene og alt som kommer frem på pc-skjermen) slik at jeg kan styre musikk, filmer og internett rett fra tven.

I Nvidia kontrollpanel kan jeg velge en funksjon som heter cloneview, men da blir oppløsningen på pc-skjermen helt feil..

 

Har to typer kabler; en Dvi til VGA og en DVI til HDMI. Med HDMI-kabelen detter en del av bildet utenom kanten på tven når jeg kjører cloneview.. Det hadde vært aller best om jeg kunne brukt HDMI-kabelen med riktig oppløsning på tven..

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å ordne dette? setter stor pris på hjelp:)

Endret av tommy87
Lenke til kommentar
Hvis du skal ha det samme på begge skjermene tror jeg også du klarer å resonnere deg fra til at du ikke kan ha forskjellig oppløsning. ;)

Det samme gjelder forsatt.

 

 

Hvis du skal vise det samme på begge skjermene, må du ha lik oppløsning.

 

Eller er du ute etter 2 forskjellige oppløsninger og forskjellig bilde? Da burde den funksjonen vises på nVidia-kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha det samme på begge skjermene tror jeg også du klarer å resonnere deg fra til at du ikke kan ha forskjellig oppløsning. ;)

Det samme gjelder forsatt.

 

 

Hvis du skal vise det samme på begge skjermene, må du ha lik oppløsning.

 

Eller er du ute etter 2 forskjellige oppløsninger og forskjellig bilde? Da burde den funksjonen vises på nVidia-kontrollpanelet.

 

 

Joda, det går... Jeg kjører på samme måte som han vil og jeg har 2 forskjellige oppløsninger...

 

Og ja, det er i clone...

 

Endret oppløsningen på TV'en på egenskaper for skjerm. Og oppløsningen for PC-skjerm i egenskapene til skjermkortet.. Ingen problem..

 

Kjører nå:

 

PC: 1024*768

TV: 1280*768

Lenke til kommentar

aXept: Hvordan er det mulig å vise samme bilde på to skjermer med forskjellig oppløsning? Hvis du har noe, la oss si et ikon helt til høyre på skjermen med 1280*768, hvordan vil det vises på skjermen med 1024*768? Blir hele skjermbildet skalert for å passe inn på skjermen med lavest oppløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...