Gå til innhold

Spørsmål om leie av HP 8730w gjennom HjemmePC-ordning


Asmod

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å se meg rundt etter en ny bærbar pc ettersom den jeg har nå begynner å bli gammel og grå (dvs den har vært grå hele tiden :) ). Jeg har sett litt på Zepto sine siden jeg har vært veldig fornøyd med den jeg har nå (en Zepto 4200), men jeg har fått tilbud om å få leie en via en HjemmePC-ordning som også virker interessant:

 

-------------------------------------------------------------------------------

Bærbar PC High End+ 17” HP Compaq 8730W

Prosessor Intel Core2 Extreme QX9300 Processor

Minne 4096M 800DDR2 2DM

Skjerm 17.0 WSXGA+ WVA Oppløsning intern skjerm opptil 1920x1200

Harddisk 320G 7200RPM FX

Grafikk Nvidia NB9E-GLM3 MXM

Nettverk Integrert - 1 Gigabit Ethernet

Trådløst Nettverk Intel 802.11a/b/g/n I3

Operativsystem Vista Business 64 OFC07 Ready

Høytalere Høytalere 2 stk Stereo

Optisk drev DVD RW DL SM FX

Batteri 8 Cell 73Whr

Lydkort Integrert lydkort

Firewire Ja

3G modul Nei

PC Card/Minnekortleser ExpressCard/54 slot og SD slot

Mus/Tastatur Dualpoint 8730w Keyboard

USB porter USB porter 4 stk

Bluetooth WPAN Bluetooth 2.0+

Strømforsyning Strømforsyning AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

TV Out VGA/HDMI (DVI ved valg av docking stasjon)

Garanti 36 mnd

Størrelse (WxDxH) 3,2 x(front)39,3 x28,2 CM

Vekt Starter på 3,4 kg (avhengig av konfigurasjon)

Annet Integrert WEB kamera

-------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg har forhørt meg litt hos HP om hvordan batterilevetid, støy og varme er på den, men da modellen visstnok ikke er lansert ennå så kunne de ikke svare på det. Utifra spesifikasjonene til forløperen (8710w) så var batterilevetiden "bare" 104 minutter ved full bruk, støyen var merkbar på andre siden av rommet, og undersiden kunne komme opp i 48 grader. Er det et stort minus? Mangelen på en Blu-Ray spiller på en såpass dyr maskin er jo ikke akkurat et pluss i mine øye. Finnes det eventuelt bedre alternativer? Jeg jobber en del med store bildefiler og da er det greit at maskinen er kraftig.

 

Er det noen andre som har generelle erfaringer med HjemmePC? Forstod det slik at hvis jeg f.eks. legger inn Linux på den (noe jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre) så vil garantien ryke. Det samme var det med hardwareendringer (f.eks. sette inn et 12-cell batteri, eller en Blu-ray spiller).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8730w er nok en meget bra PC, men den er som du sier, helt sikkert noe støyete. Da de er meget vasnkelig å lage en bærbar, som skal være kraftig og tilnærmet lydløs, da den heller ikke skal være for stor.

Men uansett så tror jeg ikke at HP lager en maskin som bråker for mye, slik at ingen vil ha den.

Kan jo og nevnes at 8730w er sertifisert for US militær standard Mil-Std-810F, om det betyr noe i det hele tatt.

 

At du skal miste garantien på PC ved å bruke et 12-cellers batteri, hørtes meget rart ut, da HP lager 12-cellers batteri selv.

En Blu-Ray spiller er som en opsjon, men kunne ikke finne noe dele nummer for den.

 

Hjemme PC ordningen er forsåvidt grei nok den, du får litt rabatt på produktet, rentefri nedbetaling, taper litt pensjonspoeng, betaler mindre i skatt, har garanti og forsikring i 3 år.

Lenke til kommentar

Takk for svaret! :)

 

8730w er nok en meget bra PC, men den er som du sier, helt sikkert noe støyete. Da de er meget vasnkelig å lage en bærbar, som skal være kraftig og tilnærmet lydløs, da den heller ikke skal være for stor.

Men uansett så tror jeg ikke at HP lager en maskin som bråker for mye, slik at ingen vil ha den.

Jeg forventer ikke at den er helt lydløs, men hvis viftestøyen virker forstyrrende når jeg ser film så er jo ikke det helt ideelt heller. Har fått oppgitt at støyen ved idle ligger på ca 38dB (LpAm). Vet ikke helt hva det kan sammenlignes med, men det høres mye ut.

Kan jo og nevnes at 8730w er sertifisert for US militær standard Mil-Std-810F, om det betyr noe i det hele tatt.

Hadde ikke hørt om den sertifiseringen, men det er greit å vite at den tåler vibrasjonene hvis jeg skulle finne på å bruke laptop'en mens jeg skyter med maskingeværet mitt ;)

 

At du skal miste garantien på PC ved å bruke et 12-cellers batteri, hørtes meget rart ut, da HP lager 12-cellers batteri selv.

En Blu-Ray spiller er som en opsjon, men kunne ikke finne noe dele nummer for den.

Kanskje bare jeg som ikke helt forstod kontrakten :)

Er en DVD-spiller som følger med maskinen. Har sett på både HP sine sider samt enkelte nettbutikker, men jeg har ikke sett salg av blu-ray spillere for bærbare. Isåfall må det være den som ble kalt Slim-ett-eller-annet.

 

Jeg har en ukes tid på å bestemme meg. Finnes sikkert bedre (og billigere) bærbare der ute for mitt behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...