Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN løsning og Nextgentel


Anbefalte innlegg

Har følgende problem:

 

Skal koble meg til jobben via VPN over internett (Har Nextgentel som ISP).

Problemer er da at jeg ikke får connected med VPN serveren.

Får en feilmelding om at den ikke kan autentisere brukeren.

 

Så setter vi opp en HELT lik VPN kobling hos en annen person som også kjører Win XP pro, med samme innstillinger og brukernavn.

Dette går glimrende. Den andre personen bruker Tiscali som ISP.

Kan det være noen porter eller annet oppsett på NextGentel routeren/modemet som er problemet?

 

Vi bruker forresten samme IP-Range på begge steder. I tillegg så har vi prøvd flere brukernavn og passord. Så det er ingenting galt med brukeren.

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har følgende problem:

 

Skal koble meg til jobben via VPN over internett (Har Nextgentel som ISP).

Problemer er da at jeg ikke får connected med VPN serveren.

Får en feilmelding om at den ikke kan autentisere brukeren.

 

Så setter vi opp en HELT lik VPN kobling hos en annen person som også kjører Win XP pro, med samme innstillinger og brukernavn.

Dette går glimrende. Den andre personen bruker Tiscali som ISP.

Kan det være noen porter eller annet oppsett på NextGentel routeren/modemet som er problemet?

 

Vi bruker forresten samme IP-Range på begge steder. I tillegg så har vi prøvd flere brukernavn og passord. Så det er ingenting galt med brukeren.

Noen forslag??

 

 

Jeg har også NGT og kjører VPN. Dette er ikke noe problem, IPsec klienten kobler opp mot brannmuren og lager en kryptert tunnell.

Måtte ikke åpne opp noen porter i ruteren, men måtte gjøre dette på den lokale brannmuren (Norton Internet Security) på min PC.

 

Les i dokumentasjonen på VPN-klienten om hvilken porter denne skal bruke, og prøv å åpne disse portene på ruteren vha. NGT sitt konfig-program på www.broadpark.no. Deaktiver også en evt. intern brannmur (XP har dette innebygget) for å se om dette funker.

 

 

Arcade

Lenke til kommentar

har vært borti akkurat det samme, der jeg med tiscali isdn satte opp en VPN server så jeg kunne spille IWDII over nettet sammen kamerat med NGT bredband men han greidde ikke å koble seg til VPN med meg.

etter mye prøving og feiling så ringte han kundeservice som da i sin tur logget seg inn på modem/routeren hans og åpnet protokoll (merk. Protokoll, ikke port) 145 eller var det 149? husker ikke helt detaljene, men resultatet ble at han greidde å koble seg på VPN serveren min og vi kunne endelig greie å spille Icewind Dale II som er noe sær når det gjelder internett spilling, takler ikke routere og brannmurer, må ha ren ubeskyttet og direkte linje til nettet for å fungere, noe som vi ikke hadde ;)

Lenke til kommentar

Mornings.

 

Jeg har også NextGenTel som leverandør og kjører vpn mot jobben.

(Bruker Checkpoint SecuRemote). Tror det er mest sannsynlig at problemet ligger i det som de andre har nevnt her med porter og trafikktype, men jeg skulle bare nevne at du må huske å både åpne eventuelle porter i routerens filter samt sette opp nat-regel for trafikken på dem.

 

Mener å huske at ngt konfigurerer sine routere (netopia ihvertfall) til å ha alle porter mellom 0 og 1024 stengt i filteret (det som da fungerer som en firewall), utenom de mest vanlige portene til ftp og http selvf.

Porter som det skal gå trafikk på til lokale pc'er i dette området må da både åpnes i filter og Nat'es. Som prelude skriver kan det være en port du må åpne (anbefaler å sjekke dokumentasjon for softwaren du bruker).

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

..

[10:33] <Wolverine> grunnen til at det ikke funket, var for at jeg hadde åpnet port istedefor protokol

[10:35] <Wolverine> de må ikke åpne port 1472 (eller hva det var) de må åpne protokoll i Filter Sets

[10:36] <^SnakeS> det var en netopia router, ikke sant?

[10:37] <Wolverine> Netopia 4542

[10:39] <Wolverine> Port 1723 tror jeg det var.....Altså IKKE port men Protokoll 1723 må åpnes

..

 

liten irc logg med kameraten min som hadde samme problemet. kunne ikke komme på eksakt hvilken protokoll det gjelder, men det hjelper vel litt på :)

Lenke til kommentar

Kjører PPTP mot jobben jeg og uten problemer med NGT. Det kommer egentlig litt ann på hvordan router du har. Har du Netopiaen må du sette opp NATing av riktige porter på den, mens på de fleste Cisco routerne til NGT er det default åpent for alle porter på 10.0.0.1 til 10.0.0.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...