Gå til innhold

laptop som fjernkontroll.. trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei. Har en problem og dermed en utfordring til dere:

 

jeg har en stk stasjonær pc som står på soverommet mitt med tv-ut på skjermkortet. Denne bruker jeg ofte til å se film i stua vha kabel og tv-utgangen. Imidlertid er det litt upraktisk å måtte gå inn på rommet og stille lyd, pause film etc. Jeg kom derfor på tanken å prøve å bruke en liten laptop som fjernkontroll, men har ikke funnet noen måte å gjøre dette på;

Jeg tenkte først å bruke remote desktop for å fjernstyre mediaplayer/zoomplayer, men problemt med remote desktop er jo at jeg får sendt desktopen over på den andre maskinen, mens man må logge seg ut på den første, tv-utgangen gjengir jo bare bildet fra den første som dermed blir innloggingsbildet..

Så det jeg trenger er altså noe som gjør at jeg fra min laptop kan kontrollere helt enkle funksjoner som lyd og gjerne pause/stopp/play på en applikasjon som kjører på min stasjonære pc.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv VNC, da får du en "kopi" av eksiterende desktop på maskinen som du kan styre

 

- J

Thanks, akkurat det jeg var ute etter ;)

 

Kunne selvsagt kjøpt fjernkontroll, men hva har en veldig liten laptop, samt at den er mer hendig å styre musicmatch med.

Skal få lånt en basestasjon også nå, og da begynner dette å bli virkelig bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...