Gå til innhold

Noen som har Kunshan D900?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på et rimelig greit gamingmonster, og ser derfor på D900 som det kanskje beste alternativet til en stasjonær.

 

Jeg kunne tenkt meg følgende specs:

 

Q6700

9800M GT 512 DDR3

320 GB HD 7200RPM

4 Gb G. Skill RAM.

1900x1200 skjerm

 

Jeg vil prøve å sette sammen et system som takler spill greit, har en ok pris, holder noen år fremover og så langt som mulig holder temperaturene nede.

Derfor ville det kanskje vært mest optimalt med en av de nyere quadcoreprosessorene på 45 nm, men multicom tilbyr foreløpig ikke disse til kunshan D900.

 

Noen som har lyst til å dele noen erferainger med denne maskinen? Må ikke være lik konfig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst på et rimelig greit gamingmonster, og ser derfor på D900 som det kanskje beste alternativet til en stasjonær.

 

Jeg kunne tenkt meg følgende specs:

 

Q6700

9800M GT 512 DDR3

320 GB HD 7200RPM

4 Gb G. Skill RAM.

1900x1200 skjerm

 

Jeg vil prøve å sette sammen et system som takler spill greit, har en ok pris, holder noen år fremover og så langt som mulig holder temperaturene nede.

Derfor ville det kanskje vært mest optimalt med en av de nyere quadcoreprosessorene på 45 nm, men multicom tilbyr foreløpig ikke disse til kunshan D900.

 

Noen som har lyst til å dele noen erferainger med denne maskinen? Må ikke være lik konfig.

 

Ser på samme oppsett selv, bare lavere skjermoppløsning og større HD, men på sidene til Multicom står det at det er leveringsproblemer på denne. Har sendt de en post og hørt hva som skjer, men ikke fått svar.

 

På utenlandske forum lovprises den, kjølesystemt skal være ekstremt bra, men bekymret for støy selv om det er M570 som får kritikken der. I tillegg suger den jo strøm som en stasjonær PC. Utover det er den vel en stridsvogn?

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg egentlig ikke om batteritid. M570+ med svakere prosessor og samme skjermkort holder ca 2 timer blank, og det er strengt tatt for lite uansett. Det er en bærbar stasjonær pc jeg er ute etter, og da kan denne være bra.

 

Har egentlig nettopp hatt en Kunshan M570+ som er bra, bare det at min kom med defekt lydkort og diverse feil, og når jeg fikk den tilbake fra rep så hadde den noe bedre lyd, men skjermkortet og wlankortet streiker, samt at ctrl tastene funket ikke, så jeg har nettopp sendt den inn igjen, og nå får jeg tilbake pengene. Kunne egentlig kjøpt maken, men jeg vet ikke om jeg tør en gang til. Har en kamerat som har samme pc, og den funker utmerket. Samtidig har foreløpig servicen vært veldig bra, selv om de ikke har klart å fikse problemene. Så da tror jeg at jeg satser på en d900. Har også en kamerat som har denne med 1900x1200 oppløsning, Q6700, 8800M gtx og 400 gb 7200 rpm. den blir varm, men langt i fra veldig varm, dernest så bråker den mye mindre enn M570'en. Men den er større da! - Men som sagt så gjør ikke dette noe.

Han bruker den også kun til gaming, og visste ikke at man kan sette på viftene på fullt ved å bruke fn+1...

 

Men Q6600 og Q6700 er 65nm prosessorer, mens de nye Quadene er 45 nm, som da har lavere strømforbruk og da skal ha noe mindre varmeproduksjon. Og SAGERNOTEBOOK.COM selger disse med de nye quadene, så er litt rart at multicom ikke gjør det. Jeg ser de selger de nye quadene løst...

 

Men er ikke sikkert det har så mye å si?

Lenke til kommentar

Og på m570en hadde jeg 1680x1050, og det var kanskje, med tanke på skolearbeid, den greieste oppløsningen. Samtidig så er kvaliteten på 1900x1200-skjermene som multicom leverer noe av det beste jeg har sett, med tanke på skarphet, farge, innsynsvinkel etc, så er fristet til å gå for det. Å spille spill i lavere oppløsning selv om du har høyere nativ oppløsning var ikke noe som helst problem på den skjermen. Grisedigg

Lenke til kommentar
Og på m570en hadde jeg 1680x1050, og det var kanskje, med tanke på skolearbeid, den greieste oppløsningen. Samtidig så er kvaliteten på 1900x1200-skjermene som multicom leverer noe av det beste jeg har sett, med tanke på skarphet, farge, innsynsvinkel etc, så er fristet til å gå for det. Å spille spill i lavere oppløsning selv om du har høyere nativ oppløsning var ikke noe som helst problem på den skjermen. Grisedigg

 

Hadde 1900x1200 på XPS 1730 som jeg hadde, men det ble for smått. Når det gjelder Quad er det meningsløst til det meste, mer en gimmick. Varmen er og blir problemet og dette er prosessor som trekker 95 watt, det er mye! Fordelen her er at jeg velger evt bare et skjermkort og det hjelper massivt på varmeutviklingen, men jeg er i tvil, aner ikke hva jeg skal kjøpe. Acer 8930G og Asus G71V står like høyt på lista, men siste kommer jo aldri og er usikker på Acer kvalitet. D900 påstås å være bånnsolid i så måte, men om Multicom alltid bruker de beste komponentene er jeg usikker på.

 

Hatt kluss med Multicom før, men ser ut til at de har bedret seg.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Hva nyere quad-core og multicom angår... Sendte de en mail om dette for en ukes tid siden, og da sa de at for øyeblikket var ikke d900 godkjent for de nyeste quadene, men dette var noe de vurderte for tiden. Kan altså hende at noe dukker opp de neste få ukene.

 

Jeg venter i spenning!

Lenke til kommentar

Ja, jeg også velger kun en harddisk og et skjermkort. Derfor kan jeg kanskje overleve med en quad? Trodde disse quadene dro 105 watt jeg, og at E6850 drar 65 w. Kanksje jeg burde gå for den i stedet?

Jeg også har lest at denne maskinen har det dessidert beste kjøleopplegget som er å få i bærbare maskiner. Kan nok også ha noe med størrelsen. Men har egentlig veldig lyst på en sånn.

Når det gjelder kvaliteten på komponentene så aner jeg strengt tatt ikke. Men det jeg har sett av multicomlaptops, bortsett fra min egen vel og merke, har vært veldig gode maskiner.

Lenke til kommentar

ja, for hvis det er slik at disse 45nm quadene bruker noe mindre strøm og lager noe mindre varme, så kjøper jeg på dagen når de inkluderer disse i D900.

Sjekk ut Sagernotebook.com og NP9262-maskina (Clevo D901C, kunshan D900). Her får du den med 45nm quad. Var nesten så jeg var litt på nippet til å kjøpe derfra, men så koster det vel altfor mye i frakt, og så er det vel litt kjedelig hvis noe skulle gå galt? for et tillegg på 35dollars så får du norsk tastatur hos de...

Lenke til kommentar

Hehe... Skal ikke se bort i fra det... Jeg skal kjøpe meg et råskinn av en bærbar, men vil ha en raskere quad enn den de kan tilby nå! Blir en del video og bildebehandling med pcen (Og det ene og andre spillet) . Og jeg vil ha noe som varer en stund. Jeg går ikke til butikken så ofte skjønner du... ;-)

 

Men som sagt... De snakker om det, så skal ikke se bort fra at det skjer noe snart...

 

jippi!

Endret av OndeOrm
Lenke til kommentar

Ja, hehe. Terroriserte chatten nå. De har sendt forespørsel til fabrikken (Clevo?) ang. dette. Tror faktisk Sager har gjort dette uten støtte fra Clevo, slik at Sager må selv stå ansvarlig for evt. feil. Men ser flere reviews med folk som er dritfornøyde. De nye 45nm quadene er visst råe på videoredigering. Men var mange som også lovpriste både Q6600 og Q6700, selv om de nok blir noe varmere.

Men hvis det ikke tar altfor lang tid før det blir mulig å kjøpe D900 med f. eks Q9450, så venter jeg på det.

Lenke til kommentar
Ja, hehe. Terroriserte chatten nå. De har sendt forespørsel til fabrikken (Clevo?) ang. dette. Tror faktisk Sager har gjort dette uten støtte fra Clevo, slik at Sager må selv stå ansvarlig for evt. feil. Men ser flere reviews med folk som er dritfornøyde. De nye 45nm quadene er visst råe på videoredigering. Men var mange som også lovpriste både Q6600 og Q6700, selv om de nok blir noe varmere.

Men hvis det ikke tar altfor lang tid før det blir mulig å kjøpe D900 med f. eks Q9450, så venter jeg på det.

 

D901C som Sager selger er sertifisert for dette, D900C som Multicom er ikke. Skulle gjerne sett at de fikk D901C. Varmen er jo eneste problemet (og størrelsen på strømforsyningen, gigantisk). Svaret fra Multicom var 4-5 uker på 9800 GT, derfor sen levering. Det er for lenge for meg så da utgikk dessverre den.

Lenke til kommentar

Ja, akkurat ja. Hmmm. Nei, jeg vet da pokker hva jeg skal kjøpe meg nå egentlig. Sikkert massevis som egentlig strengt tatt er bra nok. Men å vente 4-5 uker på gt kortet tror jeg ikke jeg heller gidder. Da tar det jo fort enda 2-3 uker før du har pc'en. Kanskje jeg satser på en M570+ en gang til, og håper at jeg får en som funker for en gangs skyld...

Lenke til kommentar
Ja, akkurat ja. Hmmm. Nei, jeg vet da pokker hva jeg skal kjøpe meg nå egentlig. Sikkert massevis som egentlig strengt tatt er bra nok. Men å vente 4-5 uker på gt kortet tror jeg ikke jeg heller gidder. Da tar det jo fort enda 2-3 uker før du har pc'en. Kanskje jeg satser på en M570+ en gang til, og håper at jeg får en som funker for en gangs skyld...

 

Skulle gjerne kjøpt M570, men støy og bare en harddisk gjør at den utgår. Nei, Aspire 8930 eller Asus G71V... neste uke bestiller jeg uansett. Lei av dette styret :)

Lenke til kommentar
Da får du vel dårligere spilleopplevelse, men det er vel kanskje ikke det du først vil prioritere? Asusen synes jeg ser best ut.

 

Det blir det selfølgelig, men jeg har vel kommet til at de spillene jeg kjører flyter bra på maks og 9700 tar alt på medium uansett, det er godt nok, jeg er ikke så hardcore gamer. Dog, med Asusen får du 1333 Mhz ram og en del annet snacks som gjør at den nok vil oppleves som mer enn rask nok. Dog 9800... hadde vært sweet :) Jeg takler dog ikke støy og vil ha høy grad av opplevd kvalitet, derfor D900 kontra M570 soleklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...