Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen skrur seg på automatisk


Anbefalte innlegg

Har drevet å feilsøkt på en annen maskin og noe stash, og det så ut til å drite seg litt..

Startet opp pcen min først og den fungerte helt perfekt. Men etter at jeg prøvde strømforsyningen fra den andre pcen som ikke fungerte ( det bare luktet svidd, noe som gjorde at jeg skrudde den av fort ), klikket hovedkortet mitt regner jeg med. Det som skjer når jeg skrur på strømmen på strømforsyningen som er koblet til hovedkortet starter den med en gang sammen med viften på cpu'en. Det samme skjedde også med min brors strømforsyning. Når jeg prøvde begge strømforsyningene var alle kabler frakoblet og alle komponenter, unntatt cpu(vifte). Det KUN strøm til cpuviften og 24 pins kablen fra strømforsyningen som er koblet til, IKKE av og på bryteren/reset bryteren eller noe annet.

Som jeg sa, når jeg skrur på strømforsyningen starter viften på strømforsyningen og på cpuen.

 

 

Edit:

Lillebror som har skrevet dette... kort fortalt:

Pc'en fungerer ikke... det som skjer er at med en gang han setter i strømforsyningen i hovedkortet - starter pcen, men den har svart skjerm. Han har også koblet ut skjermkort ram, av/på bryter, absolutt alt annet enn cpu og cpu vifte, fortsatt starter den automatisk uten å fungere ellers.

- Han har også prøvd med min strømforsyning, den starter fortsatt automatisk.

 

Og da er det vel ganske greit å bare å bestille et nytt hovedkort?

Noen som vet om et bra am2/am2+ hovedkort som ikke er dyrt?

Endret av night_mare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...