Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

XBOX pluss billig biltema-skjerm - bilstereo?


Anbefalte innlegg

Dette er kanskje ikke riktig kategori, men prøver meg allikevel. Kunne jeg f.eks kjøpt en billig bærbar pc eller en brukt xbox mediasenter og koblet til skjermen i linken under, og så brukt det som bilstereo/carputer? Ville såklart brukt 12v->230v omformer så jeg fikk strøm til de to.

 

Hvordan ville lydkvaliteten blitt ved bruk av XBOX eller bærbar pc? I bilen er det 2x kicker K65(6,5"), 2x pioneer 6,5" og en magnat xpress 12" koblet til en A/D/S 1800W forsterker.

 

http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=99208

 

-conflict

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen har ikke VGA-oppløsning (800x400) men 320x234, så bildet vil bli nokså uskarpt til pc-bruk. Og 5" er jo ikke all verden uansett...

Hvordan ville lydkvaliteten blitt ved bruk av XBOX eller bærbar pc
Samme potensiale som din vanlige spiller i bilen. Det blir jo gjerne å koble XBOX'en eller pc'en til AUX-inngangen på bilstereo'en din.
Men kunne den i tillegg til en bil-pc gjort nytten som media spiller?
Det er en skjerm/monitor. Den har ikke noe media innebygget, utenom en TV-tuner.
Lenke til kommentar

Indeed. VGA-oppløsning er vel dog 640x480, så du bomma bittelitt der :)

 

Jeg har såklart fått nye ideer atter en gang :)

 

Tenkte å kjøpe en slik og bygge den inn på denne måten:

7862d1104787916-peugeot-306-7-5in-widescreen-install-lcd.jpg

 

Vil lydkvaliteten være bra nok da, eller burde jeg koble via en bilstereo(via radiobølger)?

 

Har nå den billigste stereoen fra biltema, tilkoblet en 1800W A/D/S-forsterker. 2x Kicker K65, 2x Pioneer 6,5" og en 12" sub. Har den bedre lydkvalitet enn GPS-en?

Lenke til kommentar

Bomma litt med den ja, syntes det så litt rart ut, men gadd ikke sjekke. Skjermen er uansett lite egnet til PC-bruk. :)

Vil lydkvaliteten være bra nok da, eller burde jeg koble via en bilstereo(via radiobølger)?
Bra nok når du har gjort hva??
Har nå den billigste stereoen fra biltema, tilkoblet en 1800W A/D/S-forsterker. 2x Kicker K65, 2x Pioneer 6,5" og en 12" sub. Har den bedre lydkvalitet enn GPS-en?
Hvilken GPS?? Og hva mener du med "den"?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...