Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Den er helt død


Anbefalte innlegg

Hei. For en uke siden formaterte jeg min stasjonære PC for å rydde opp i en del rot som lå på C:-disken min. Etter å ha formatert og installert Windows på nytt kunne jeg ikke starte Windows uten å ha installasjons-CD i cd-spilleren.

Jeg tenkte at dette måtte være et boot problem i BIOS, så jeg stilte slik at harddisk sto som 1. på booten og cd på nummer to. Det hjalp heller ikke, så jeg rotet litt rundt i BIOS til jeg fant en knapp hvor det sto 'last known configuration', så jeg trykket likegodt på den og lot datamaskinen restarte seg selv.

Når jeg nå prøver å slå på PC-en får jeg ikke noe skjermbilde! Har prøvd på flere skjermer, men ingenting. Datamaskinen surrer og går, men jeg får ingenting ut av den.

 

Noen som vet hva som er galt?

 

Jeg er usikker på hva slags hovedkort det er, men jeg vet at det er et ASUS kort, med en AMD-prosessor.

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg tror jeg vet hva løsninger er på ditt nåværende problem. Du bør finne fram manualen for ditt hovedkort og lese hvordan du resetter cmos.

 

Jeg hadde nøyaktig samme problem med min nybygde pc og asus mobo. Ved oppstart kom ikke noe skjermbilde. Skiftet samtlige deler uten nytte inntil jeg resatte cmos. På mitt hovedkort gjøres dette ved å

1. ta ut batteriet som sitter på mobo,

2. Flytte en jumper fra pin 1+2 til 2+3

3. Vent 10 sek

4. Flytt jumper tilbake til 1+2 og sett inn batteriet

 

Framgangsmåten kan avvike så sjekk manualen for din modell.

 

Når du har resatt cmos, fikk du da bilde tilbake igjen?

Hvis ja, har du fremdeles problem med boot device?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...