Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømforsyning til ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Jeg har en Lacie Quadra D2 harddisk på 500 GB hvor strømforsyninga sluttet å virke etter ca. et halvt år. Det jeg lurte på er om slike strømforsyninger er bygd over samme lest med samme spesifikasjoner uavhengig av merke/modell slik at jeg kan bruke en strømforsyning til ekstern hd fra en annen produsent. Hvis ikke må jeg sende Lacie'n helt til Frankrike for å få den reparert med en ganske komplisert returprosedyre som jeg helst vil slippe.

På forhånd takk for svar/forslag.

 

Mvh Lysvesen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyningen er normalt merket med hvilken spenning (V) den gir og hva som er maksimal effekt (W) og/eller strømstyrke (A) den gir. Det du må passe på er at det er samme spenning og at effekt/strømstyrke-verdien er minst like høy som på den originale. I tillegg er det forskjellige standarder for plugger, og selv om pluggen passer må du passe på at polariteten er den samme, dvs. om det er + i midten og - utenpå eller omvendt. Dette er ofte merket på strømforsyningen med et symbol, evt. kan det også være angitt på kabinettet ved hullet for pluggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...