Gå til innhold

SAS- eller SATA-raid best til CAD?

Marini

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye fin lesing i forumet her, særlig i den store SAS-tråden, har jeg funnet ut at jeg skal bruke penger på å oppgradere harddiskene og ikke resten av maskinen.

Er ikke ute etter det dyreste og råeste, da jeg fortsatt er student, men jeg tror det er mest å hente ut av maskinen til mitt bruk ved å oppgradere harddiskene?

Bruker maskinen mest til tegne og rendrere i ArchiCAD & Artlantis. Tillegg spiller jeg litt Crysis og andre FPS + laster ned og surfer vanlig.

Har i dag Gigabyte P35-DS3P, E6750 @3.2GHz, Ati 2900XT@FireGl 7650, 4 GB Ocz 1000Mhz. 2 stk WD500AAKS.

Bruker XP Pro, men vurderer Vista 64, men da fungerer ikke programmet Byggforsk som jeg er delvis avhengig av .

Har lest om Adaptec RAID 3405 kortet i flere tråder her som anbefales av mange. Jeg har en ledig PCI-E x4. Passer dette bra?

Hvilket oppsett bør jeg da bruke på dette kortet?

- 2 disker i raid0 til OS & Programmer + mine WD500GB i raid0 til nedlastinger osv.

- 2 disker i raid0 til OS + mine WD500GB i raid0 til Programmer + f.eks. en Samsung F1 750GB eller 1TB til nedlastinger osv.

- Hva med skru av Paging File? Holder det med 4GB ram i XP?

- Hvilken type disk er best til min bruk? Raptor, S-ATA eller gå for SAS?

Har sett på SSD, men prisene på de som virkelig fungerer bra er alt for høy enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...