Gå til innhold

Problemer med 2GB xD-kort til eldre Olympus C-450 Zoom kamera


Anbefalte innlegg

Holder på og lage en større prosjekt-rapport med foto på et nett-forum. Til det har jeg fått et eldre Olympus C-450 Zoom kamera som jeg bruker som reservekamera. Med kamera følger det med 'vanlig' xD-kort på 16MB som funker utmerket. Men det er jo ikke plass til flere enn 18 bilder på det.

 

Fikk i tillegg 1 stk xD-PictureCard på 2GB, type M+ som jeg desverre ikke får brukt i dette kamera. Når jeg setter det inn, så får jeg beskjed om å formatere det. Når jeg setter i gang formatering så får jeg varsel om "Card Error" på blå skjerm.

 

Er det slik at det er feil type kort? Dette 16MB-kort er ikke type M+ - eller er det rett og slett for stort for dette eldre kamera?

 

I kameran's brosjyre står det opp til 256MB - men slike små minnebrikker er jo ikke lenger å få kjøpt!

 

???

:o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:new_woot: Så flott da, ok67 - det var jo et storartet tilbud. Sender deg IM ikveld ( er nødt til å sette igang middagsmaten nå, det er min tur idag - kona har matlagingsfri på lør- og søndager).

 

Hensikten med innlegget her var jo å belyse en eventuell formatering i PC'en. Tenkte kanskje at det gikk an å dele kortet som en harddisk. Lage ny partisjon på 256Mb - men det er kanskje for komplisert?

 

Har nå ihvertfall funnet ut at filformatet er FAT...

 

Takker så mye for tilbudet, ok76 !!

:thumbup:

 

-------------------------------------------------------

Pokker også, at det ikke lenger er å få kjøpt xD-PictureCard på UNDER Giga'en, da... :thumbdown: er kanskje ikke den store etterspørseln på det. Alle skal jo ha GigaByte nå - MegaByte er gått av moten... :o))

Endret av Walter_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...