Gå til innhold

Opprette vpn-tilkobling i Vista SP1


Anbefalte innlegg

Hey,

 

har for tiden begynt å studere, og i samarbeid med skolen trenger jeg å opprette en VPN-tilkobling. Har prøvd innstillingen her, og den fungerer ikke. Det kommer opp at de to første linjene ikke er/blir installert. Og det hjelper jo ikke på vei til en vpn-tilkobling da.

 

"1. Click Start>All Programs>Accessories and click "Command Prompt".

 

2. In the Command prompt, type the following commands one by one and press Enter after each one.

 

Netcfg -u MS_L2TP

Netcfg -u MS_PPTP

Netcfg -l %windir%\inf\netrast.inf -c p -i MS_PPTP

Netcfg -l %windir%\inf\netrast.inf -c p -i MS_L2TP

 

NOTE: When prompted by User Account Control, click Continue. "

 

 

Jeg tror kanskje det kan være sp1 som er selve problemet.

 

Er det noen her som klarer å opprette vpn-tilkobling i Vista sp1? Og hva må man egentlig gjøre? Hjelp!

 

 

 

- Vesla :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan jo legges til ved å velge "Nettverk" på startmenyen - "Nettverk og delingssenter" på menylinja i vinduet som kommer opp og "Konfigurer en tilkobling eller et nettverk" ( på venstre siden i vinduet )

 

Velg "koble til en arbeidsplass (VPN)" og følg anvisningene :)

Lenke til kommentar

Vel, det er sånn jeg har prøvd å koble meg opp først. Jeg har prøvd 3 forskjellige vpn-tilkoblinger på den måten, og ingen av de fungerer. Så har jeg prøvd valgt innstilling i forrige posten min, men det gikk ikke an å legge til den heller. Så nå sitter ejg her uten vpn, og får ikke kobla meg opp mot skolen. Vista lar meg ikke koble meg opp. Skolen visste heller ikke helt hvordan man skulle fikse det problemet, og jeg håper det finnes noen der som kaanskje kan hjelpe ! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...