mghogli Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg ny PC som blir brukt for det meste til spill. Budsjettet har jeg satt til rundt 12K, men hvis det tipper litt over kan jeg leve med det. Jeg har bygd flere PC'er så det burde ikke bli noe problem å sette den sammen, det er bare det at jeg har fallt fullstendig av hardwarevogna.. Er det noen som kunne hjulpet meg å smekke ihop et oppsett? Helst med 2 skjermkort, og hva med en 10000RPM disk som OS-disk? NB: trenger ikke skjerm eller kabinett. Kun innmat Setter pris på alle svar!
Svenni212000 Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 Raskt forslag: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83787
mghogli Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Skrevet 1. oktober 2008 Takker så meget. Ser jo veldig bra ut. Eneste jeg reagerer på er at RAM-brikkene ikke kostet stort.. kan disse bli en flaskehals, eller har prisen fallt MYE siden siste jeg handlet RAM tro?
spioner Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) de er ikke flaskehals... ddr2 ram er billig... den der har noe av det kjappeste hastighet i ddr2 untaget de overclocka... men derimot.... gå får x2 istedefor... kan hende får litt dårligere kraft vis du ikke skal overclocke men det er verdt det når de koster ca 1000 kr mindre og da har du mulighet til og legge på en til og få syk ytelse ved enkel opgradering senere vis dette er ønsklig (men må da si at dette ikke er vits vis det ikke kommer noen syke spill eller du skal kjøre noe storspill over 2-3 24" skjemerXD hehe Endret 1. oktober 2008 av spioner
mghogli Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Skrevet 1. oktober 2008 Hva vil X2 si? Dessuten er det ingen strømforsyning med i oppsettet.. hvor kraftig trenger jeg for å drive det oppsettet?
spioner Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 x2 er en dobbelkjerne av skjemkort... f.eks. av det du har satt opp alt... bare i et kort... så de yter likt ca med 2 av orginal modell som 1 av x2 modell... her er 4870x2 som jeg anbefaler: https://prisguiden.no/product.php?product_id=99759 vil anbefale 750 w ifra corsair... den funker bra... har den selv.... https://prisguiden.no/product.php?product_id=83117
mghogli Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Skrevet 1. oktober 2008 Aha.. ser at den har støtte for Crossfire også, så da kan jeg jo eventuelt smekke inn enda ett når dette begynner å nærme seg avlegs! Takker for alle svar.. nå er det bare å finne riksdalene fram fra madrassen!
iSimen Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Er ikke dualcore bedre enn quadcore til gaming?
spioner Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Er ikke dualcore bedre enn quadcore til gaming? spørs spillXD om det har støtte eller ikke
EasyShare Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 heisann tenkte jeg skulle være litt til hjelp her. jeg har en E8400 og en kamerat har akkurat det samme oppsettet bare at han har q9550. Testet litt i forskjellige spill. Så og si INGEN forskjell. Syns ikke det er verdt og betale nesten dobbelt så mye.
spioner Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 heisann tenkte jeg skulle være litt til hjelp her. jeg har en E8400 og en kamerat har akkurat det samme oppsettet bare at han har q9550. Testet litt i forskjellige spill. Så og si INGEN forskjell. Syns ikke det er verdt og betale nesten dobbelt så mye. faktisk i noen spill vil e8400 vinne;) hehe men hvilke spill testet dere i? kunne dere testet en tur i 3dmark vantage?
EasyShare Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Vi har testet i Crysis, FSX, COD4, Crysis Warhead, Battlefield 2. Nesten akkurat samme resultat. Han er på vei til Thailand nå, så får ikke testet noe mer før evt etter høstferien.
newman221 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Ser ikke helt hensikten i å legge 2000kr i en Raptor-disk. Det er ikke særlig mye bedre ytelse å hente i det. Da kan man heller vurdere å la de penga stå på konto frem til Solid State Disker blir mer akseptable pris-og ytelsesmessig. Og til spilling vil vel E8400 være et bedre økonomisk alternativ enn Q9xxx-serien. Ikke særlig til ekstra ytelse å hente i den for øyeblikket. Ytelsen i spill ligger i skjermkortet. Bør kanskje vurdere å investere noen kroner i bedre kjøler til cpu hvis overklokking er et tema. Originalkjøleren er en støyende jævel hvis det blir varmt...
zaqqoZeq Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Aha.. ser at den har støtte for Crossfire også, så da kan jeg jo eventuelt smekke inn enda ett når dette begynner å nærme seg avlegs! Takker for alle svar.. nå er det bare å finne riksdalene fram fra madrassen! Hvis du velger 4870x2 holder det IKKE med 750w til CF
Gernia Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Aha.. ser at den har støtte for Crossfire også, så da kan jeg jo eventuelt smekke inn enda ett når dette begynner å nærme seg avlegs! Takker for alle svar.. nå er det bare å finne riksdalene fram fra madrassen! Hvis du velger 4870x2 holder det IKKE med 750w til CF Enig der, serlig hvis overklokking er aktuelt ta en MIST 1000W isteden..
Gernia Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Raskt forslag:https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83787 hmm er det noen som kan si meg hva forskjellen på Rammen han har valgt og Mushkin? Og linker til MIST 1000W MIST 1000W Hva mener dere med støtte for crossfire? Noe med antallet PCI kontakter?
zaqqoZeq Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Muskhin rammen synes jeg er bedre til overklokking Jeg synes han burde gå for MIST 1000w. Den er stille, støtte for CF, modulær og koster heller ikke mye mer enn corsair 750w
Gernia Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 (endret) hmm har en PC her.. så legg til kabinett så har du en full PC håper linken funker er litt trøtt Handlevogn Dette er et oppsett til AMD EDIT: vil anbefale et TOWER kabinett... ingen som kan si meg hva det vil si at en PCU støtter crossfire betyr? har en sterk misstanke om at det har med antallet PCI kontakter å gjøre? Endret 3. oktober 2008 av Gernia
zaqqoZeq Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Ser greit ut det der. Men jeg ville ventet til AMD lanserer nye prossessorer og valgt antec p182 som kabinett og droppet viftene. Det er et mid-tower, men det er mer enn romslig nok. Har også gode vifter. ps: at en strømforsyning (eller for den saks skyld minne) støtter CF betyr at ATI har godkjent at den kan brukes sammen med to ATI-skjermkort. De fleste strømforsyninger over 500w har nok kontakter til CF. Men om den ikke er godkjent betyr det ikke at du ikke kan bruke den for det.
mghogli Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Skrevet 3. oktober 2008 Tenkte jeg skulle komme med oppdatering. Her er handlevogna mi (minus harddisker og optisk enhet). Hvordan ser det ut? Foreløpig har jeg bare mottatt PSU'en fra amentio.. er det noe her som er helt ute å kjører som jeg burde endre på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå