Gå til innhold

Ny TV, trenger litt hjelp


Azzbicker

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke om dette er rette forumet, men spør likevel...

 

Skal kjøpe meg ny tv, som også kommer til å bli brukt fra pc (mediacenter for det meste).

Vet svært lite om hva jeg skal se etter, men kommet over disse:

 

Samsung 1

Samsung 2 <-- denne har høyere kontrast, vil det ha noe å si i praksis?

Tatung <-- mye lavere kontrast enn samsungene, men har sett bildene på denne tv'n og de virker klare og fine..

 

trenger altså litt hjelp med valget her.. som dere ser ligger prisgrensen min på 5000 for tv'n da jeg er student og ikke har råd til dyrere. Derfor vil jeg gå for tatung hvis ikke det vil gi markant bedre bilde med å gå opp en tusenlapp i pris.

 

Takker for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv sett Samsung LE32A456 i aksjon en del ganger, og kan betrygge deg med at det er en helt kurant TV. 457 er nok ganske identisk når det gjelder bildekvalitet, men designen er litt anerledes. Har hørt litt om at Samsung xx6 og xx9 modeller har et ekstra DNIe+ filter, som skal hjelpe på bildekvaliteten. Om xx7-serien har dette, kan jeg ikke bekrefte eller avkrefte, men verdt å sjekke ut.

 

Tatung derimot har jeg meget lite erfaring med.. Det lille jeg har av erfaring sa meg nok at jeg burde holde meg unna dette merket.. Men det er min mening.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Men vil 15000:1 og 10000:1 i kontrast ha noe å si?

 

Syns det er litt merkelig at tv'ne har akkurat samme pris? som om de retter seg mot to forskjellige målgrupper (at det er små forskjeller som gjør den ene bedre på én ting en den andre). hvis du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Nei, tror ikke det vil ha noe å si. Samsung sine sider sier at hele 4-serien har samme kontrastnivået, så du vil nok ikke merke noe forskjell. Må ærlig innrømme at jeg selv synes at 457'en ser finest ut! :)

 

Syns da 456 og 457 ser klin like ut jeg.. men du mener kanskje disse i forhold til tatung? For da er jeg helt enig!

 

Ser også at det er forskjell på kontrast og dynamisk kontrast,, men hva det har og sivet jeg ikke.. Sony har også en aktuell modell, hva tror du om den i forhold til de andre nevnte?

 

EDIT: står på samsung sine sider at 457 har 15000:1 i kontrast

Endret av Azzbicker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...