BarteBaluba Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 Hei lurer på hva som er forskjell på pve og pvp gear for de forskjellige classene?
.V. Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 Hver eneste bit gear har et visst antall "statpoints" som Blizz fordeler på diverse stats. På PvP-gear har en stor del av poengene blitt brukt på resilience (som ikke finnes på PvE-gear) og stamina, og mindre på DPS-stats. I noen tilfeller kan PvP-gear være brukbart til PvE, på grunn av høyt itemlevel iforhold til hva man ellers har tilgang til. Merciless-settet som tilsvarer tier 5 (i itemlevel) kan lett farmes, for eksempel. Det er altså hovedsaklig stamina og resilience det går på, men det er andre forskjeller også. For eksempel har druid PvP-gear nesten ikke spirit, en stat som er lite nyttig i PvP, men nødvendig i PvE.
BarteBaluba Skrevet 29. september 2008 Forfatter Skrevet 29. september 2008 Så hvis jeg forstår det riktig, jeg er protection spec'ed paladin, vil gear som kun gir meg stamina være pve gear, mens pvp gear vil ikke gi meg bare stamina men også for eksempel intelect og strength?
.V. Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 (endret) Det finnes ikke PvP-gear til protection paladin. Det finnes kun PvP-sett til healing, retribution og "shockadin". Shockadin-settet er det nærmeste du kommer noe du kan tanke i, men det er ikke bra sammenlignet med tilsvarende PvE-gear. Det er ikke verre enn å gå inn på wowhead og se på settene selv: http://www.wowhead.com/?itemsets&filter=cl=2 Stort sett alt uten resilience regnes som PvE-gear, siden den staten ikke hjelper i PvE (med mindre du er tank som ikke er defense cappet, noe som er fy-fy) Edit: Både PvE-gear og PvP-gear har en mix av stats, begge typene vil gi deg mange forskjellige stats. Forskjellen er bare hvilke stats som er i den mixen. Tankegear har for eksempel alltid en blanding av stamina, defense, block value, block rating og spelldamage (ikke nødvendigvis alle på en item, men det er tankestats som du finner på gearet du skal tanke i). Endret 29. september 2008 av E-Ton
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå