Gå til innhold

Skal i militæret, skal jeg velge at det er en voksen eller militær som reiser?


aXXo

Anbefalte innlegg

Jeg skal i garden den 7 oktober, altså neste tirsdag :D

Men når jeg skal bestille togbillett står det at man enten kan velge at det er 1 militær/vernepliktig som skal reise, eller 1 voksen.. (Barn og honnør utelukker jeg at jeg går under :p )

 

Det står at om man kjøper militær billett må man ha på seg militær uniform, men det har jo ikke jeg fått enda da førstegangstjenesten min starter i neste uke. Men jeg har den lappen som bekrefter at jeg skal møte opp på Rena innen kl. 10.00 neste tirsdag, så funker denne som en slags rabatt lapp? Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det Forsvaret sier når det gjelder togreise til innrykket er at det bare er å ta med lappen som du fikk i posten med endelig inkalling hvor det står hvor og når du skal møte. Denne fungerer akkurat som en uniform, fordi den bekrefter at du skal inn i militæret. Derfor er det bare å kjøre på militærpris.

Jeg tror ikke jeg kan ta "militær i uniform", jeg fant dette på forsvarsnett:

 

"Vernepliktige får 90% rabatt på billettene når de er iført uniform og 50% rabatt uten uniform, ved å fremvise inkallelsespapirer eller militært ID-kort."

 

LINK: http://www.mil.no/haren/hmkg/start/avd/hmkg-kp6/#1

Lenke til kommentar
Det Forsvaret sier når det gjelder togreise til innrykket er at det bare er å ta med lappen som du fikk i posten med endelig inkalling hvor det står hvor og når du skal møte. Denne fungerer akkurat som en uniform, fordi den bekrefter at du skal inn i militæret. Derfor er det bare å kjøre på militærpris.

Jeg tror ikke jeg kan ta "militær i uniform", jeg fant dette på forsvarsnett:

 

"Vernepliktige får 90% rabatt på billettene når de er iført uniform og 50% rabatt uten uniform, ved å fremvise inkallelsespapirer eller militært ID-kort."

 

LINK: http://www.mil.no/haren/hmkg/start/avd/hmkg-kp6/#1

 

Ok, da stemmer det helt sikkert, og da har du svaret ditt der:) Beste er vel å ringe eller å bestille i en skranke om det ikke militær uten uniform er ett alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...