Gå til innhold

PHP og mysql på lokal maskin uten at andre skal ha tilgang til det via internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel siden dette bare er for testing er læring av php og mysql så kjører jeg det på en vrtuell maskin kobler den fra nettet så slipper jeg alt dette. Maksina jeg gjør dette på må jeg være sikker på at det ikke skjer noe feil. Har en annen maskin jeg kan gjrle dette på en normal måte på menden er ikke tilgjengelig nå.

 

Bare lurer på en ting. Er det nødvendig for meg og sette på XAMPP KATALOG BESKYTTELSE. Hver gang jeg gjør det så klikker hele tingen go får opp en passordboks og etter at jeg har logga inn så får jeg bare 500 server error.

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Med windows xp får jeg spørsmål hver gang jeg installerer xampp om jeg vil åpne opp brannmuren for apache og mysql.

 

Nå er ikke jeg noen spesialist på Windows-brannmur, men jeg gjetter på at hvis en svarer nei til å åpne den, så kan tjenestene bare nås fra innsiden av brannmuren, dvs din maskin.

 

Ellers så er det sant som det har vært nevnt her at i et vanlig hjemmenettverk vil apache/mysql-installasjonen din uansett ikke bli tilgjengelig fra internett selv om den kan bli tilgjengelig fra lokalnettet.

Lenke til kommentar
Med windows xp får jeg spørsmål hver gang jeg installerer xampp om jeg vil åpne opp brannmuren for apache og mysql.

 

Nå er ikke jeg noen spesialist på Windows-brannmur, men jeg gjetter på at hvis en svarer nei til å åpne den, så kan tjenestene bare nås fra innsiden av brannmuren, dvs din maskin.

 

Ellers så er det sant som det har vært nevnt her at i et vanlig hjemmenettverk vil apache/mysql-installasjonen din uansett ikke bli tilgjengelig fra internett selv om den kan bli tilgjengelig fra lokalnettet.

o

 

Har lagt inn en ny innstalasjon men får den ikke til og starte ordenlelig. Kjører win2k (sp1, har ikke innstalert sp4 enda. Hr nesten akkuratt innstalert på nytt). Sjekker tjenestene som kjører og apache ligger der. Når jeg skriver inn localhost eller 127.0.0.1 i firefox kommer det bare en hvit rute. IE6 sier at den ikke finner siden. Noen som kan hjelpe meg?

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...