Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får hele tiden artifacts i spill.


Anbefalte innlegg

Søstera mi får hele tiden artifacts i spill.

Legger hun ned spillet, og drar det opp igjen, så forsvinner artifactsene i 5sec til 5min før de komme tilbake.

Hun sier det har vært sånt helt siden hun kjøpte PC'en.

Temperaturene under load ligger på 55c for GPU og 40c for CPU.

Skjermkortet / PC'en er aldri blitt overklokka.

Jeg vil tro problemet ligger i skjermkortet, men finnes det noen måte jeg kan teste dette?

 

For noen uker siden ville ikke skjermen hennes skru seg på heller.

Ingen reaksjon i av/på knappen.

Skjerm er testa på flere maskiner med samme resultat, og en annen skjerm fungerer fint på hennes.

 

Maskinvaren er:

HK: Asus M2N-SLI DX S-AM2 nForce 570-SLI ATX

RAM: OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz BOXED

GPU: XFX GeFORCE 7900 GT 256MB GDDR3 PCIe

HDD: Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM

Skjerm: BenQ 19" LCD FP93GX sølv/sort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm ser ut til at det kan være skjermkortet helt sikkert..

 

Blir varmt i selve spillet = artifacts.. når du tabber ut så går varmen ned = artifactene blir borte..

 

Prøv å sett kortet i din pc å se om det skjer det samme.

 

Hvis dette er tilfellet så ta kontakt med butikken evt sende en mail å forklare hendelsen. send in kortet.

Dere får helt sikkert tilbake pengene eller evt få et annet kort til samme eller bedre penge.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Og et par ting jeg glemte å nevne:

PC'en ble kjøpt og bygd 07.08.2006, noe som betyr at den er et par måneder eldre enn 2 år. Varer garantien 2 eller 3 år?

Den har også en ettermontert kjøler (som ble montert da PC'en ble bygd).

Vil garantien fortsatt dekke det da om jeg monterer originalkjøler igjen?

 

Jeg snakka nettopp med søstera mi igjen, og hun sier problemet ikke kommer i alle spill, men bare noen.

Nye skjermkortdrivere ble installert for en stund siden, og det fjerna det helt fra noen spill, men er fortsatt problemer i andre spill.

 

Har også kjørt diverse programmer for å måle temp når hun spiller, og tempen var aldri høyere enn 58 grader på GPU i spill.

Men skal se om jeg får tatt av kjøler og montert den originale senere og se om det blir noen forandring da.

Lenke til kommentar

Var/er ganske vanlig med feil på 7900GT kortene skyldes ofte spenningsregulatoren til minnet som blir for varm og en får en permanent skade.

 

Du vil ganske sikkert måtte montere orginalkjøler før du evt sender kortet tilbake.

 

Det finnes ikke 3 års reklamasjonsfrist enten 2 eller 5, er vel avgjort at det skal være 5 på datautstyr.

 

Ville prøvd kortet i en annen maskin for å være sikker.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

høres ut som grafikk kortet ikke tåler temperaturen, altså produksjonsfeil.

3 år garanti gjelder og tror ikke den faller bort ved montering av bedre kjøler dersom dette er gjort riktig. alle produsenter vet at orginalkjøleren som oftest er noe av det dårligste alternativet.

 

3 års garanti gjelder på dagens prosessorer og skjermkort i allefall

 

legg merke til at er det en fabrikasjons feil, og denne ikke merkes før etter f.eks. 3 år, gjelder det 5 års garanti. dersom kortet er som det skal være men ikke holder i 3 år er det 3 års garanti

Lenke til kommentar

Jeg testa skjermkortet i min PC i dag, og fikk bare problemer med det.

Først var det ei klyse bluescreens, så jeg måtte gå i safemode og avinstallere drivere og installere nye før jeg kom meg inn i vanlig modus.

Så fyrte jeg opp et spill for å se om det kom noen artifacts hos meg, og det kom så tidlig som i menyen til spillet.

 

Så nå må jeg vel prøve å sende det inn..

 

Noen som vet ca. hvor lang tid det vil ta fra pakken blir sendt, til den er tilbake her? 1 uke? 4 uker? Koster det noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...