Gå til innhold

Sprut- og støtsikkert kamera, forslag?


Anbefalte innlegg

Vil ha meg et nytt kamera som tåler endel. Driver med mye friluftsliv, ski og endel turer. Ikke alltid været er på topp, og hadde vært greit å kunne ta noen bilder uten at kameraet blir ødelagt bare ved at du tar det ut av lommen :p

 

Har sett litt på Olympus sitt kamera, men finnes det noen andre? Har gode priser på Casio(ca innkjøp)....

 

BB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil ha meg et nytt kamera som tåler endel. Driver med mye friluftsliv, ski og endel turer. Ikke alltid været er på topp, og hadde vært greit å kunne ta noen bilder uten at kameraet blir ødelagt bare ved at du tar det ut av lommen :p

 

Har sett litt på Olympus sitt kamera, men finnes det noen andre? Har gode priser på Casio(ca innkjøp)....

 

BB

Pentax har en serie med robuste kompaktkameraer som er fullstendig beskyttet mot vann, støv osv... http://www.pentax.no/productview/20108702/
Lenke til kommentar
Olympus sitt fungerer excellent!

Har det ikke selv, men ei venninne av meg har det og det er kjempebra.

Kanskje ikke verdens beste kvalitet på bildet i dårlig lys og vær, men ellers bra

 

Vel, når trådstarter ønsker kamera til friluft der været svinger mye, ville jeg tro nettopp egenskapene under slike forhold var noe viktig.

 

Jeg har via bekjente sett på, klemt på og tatt noen bilder med en del av Olympus' Mju SW-modeller. De er svært robuste, en velvoksen (etter eget utsagn) kar her på forumet hevder å ha stått på sitt Mju SW-kamera, og dets undervannsegenskaper er også kjent. Men felles for de Mju SW-modellene jeg har sett bilder fra disse er etter min mening elendige. Og jeg er ingen proff. De fleste som kjøper et slikt kamera kjører på full auto, da er kameraet svært så feigt og kjører opp ISO til hinsidige nivåer, med den reneste fargegrumsgrauten som resultat så snart det kommer en sky for sola eller man er innendørs. Selv når man setter ISO fast til lave verdier ble kvaliteten "så där".

Så hvis kun robusthet teller er Olympus Mju SW supert, men jeg er redd du vil bli skuffet over bildene. Og hva er hovedpoenget med et kamera...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...