Gå til innhold

LaCie ekstern harddisk som plutselig har sluttet å virke


Avathar

Anbefalte innlegg

Jeg spør her på vegne av min søster og har derfor ikke egenhendig kjennskap til alt hva som har skjedd med harddisken, annet en det jeg har sett nå etter at problemene har startet.

 

Det som er statusen nå er at om man starter opp harddisken så hører man noen ganske høye klikkelyder i jevn takt. Pc'en finner noe koblet til USB porten men klarer ikke å lese dette, og man får dermed ikke opp noe i windows. Normalt ville jeg her prøvd med en annen USB kabel, men jeg har desverre ikke dette tilgjengelig der jeg befinner meg nå. Harddisken er også testet på min egen laptop, som jeg vet fungerer som den skal, men det samme skjer også her.

 

Klikkelyder er jeg klar over at normalt er et veldig dårlig tegn når det kommer til harddisker, men denne hendelsen skjedde veldig plutselig. Harddisken hadde vært i bruk tidligere på dagen, og klikkelydene hadde visstnok vært der en liten stund da også, men de ga seg etter noen få "klikk" og harddisken startet normalt. Da denne ble testet igjen ca 5 timer senere så var det ikke mulig å få kontakt. Da den ble plugget i tidligere på dagen så klarte min søster å sette i strømkabelen noe feil, som førte til at den ene av pinnene i 4-pins srømkontakten knakk av. Klikkelydene startet første oppstart etter dette hendte, noe som får meg til å mistenke at dette kan ha noe å si.

 

Er det noen som har noen ide om hva som kan ha skjedd, og om det er noe som kan gjøres?

 

Harddisken er ca 2 år gammel. Kan ikke huske eksakt hvlken type det er, men utseende er tilsvarende denne.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...