Gå til innhold

BK: Min far på MC


Anbefalte innlegg

Tenkt egentlig ikke jeg skull post så utrolig mye i BK som jeg gjorde før ferien, men synes nesten jeg kan dele disse bildene av far min :p

MCen er en triumph som han har bygd selv fra scratch, gjort alt selv ca.

 

2 stk litt dramatiske, veldig undereksponert ambient med vilje for litt mere drama

 

post-134150-1222428100_thumb.jpg

 

post-134150-1222428147_thumb.jpg

 

1 stk forsøk på panorering

 

post-134150-1222428190_thumb.jpg

 

Alle bildene er tatt med ABR800 off camera, med paraply på det første, helt uten noe på de to andre tror jeg.

 

www.cruelphotography.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fryktet å finne en mann på min alder i bildet, men så ille står det ikke til for meg. Han er nok noen år eldre, he he he.

 

Bildet i midten er klart best. De to andre er bare illustrasjonsbilder, hvis du forstår hva jeg mener. Det i midten er et portrett av en mann på mc.

 

Men mest av alt vil jeg komplimentere hans upåklagelige smak i mc. Triumph Bonneville er blant de kuleste syklene på markedet. Og det minner meg på at jeg savner en modernisert Norton Comando og BSA Rocket. Helst Commando, men det er nå bare mitt ønske...

Lenke til kommentar
Triumph Bonneville er blant de kuleste syklene på markedet. Og det minner meg på at jeg savner en modernisert Norton Comando og BSA Rocket. Helst Commando, men det er nå bare mitt ønske...

Helt OT, men jeg kan ikke dy meg for å nevne sykkelen over alle; Vincent HRD:

http://www.vincelewis.net/vincent.html

 

Ellers har riskokerleverandøren Kawasaki en herlig retrosak:

http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_w_650_1999.php

Lenke til kommentar

Joa, jeg kunne godt ha nevnt en annen favoritt fra barndommen, MV Agustas løpssykler fra femti og sekstitallet. Men velger å la mine favoritter være de som jeg faktisk så på lokale veier i barn- og ungdommen. Og da troner BSA, Norton og Triumph høyest. Sammen med Moto Guzzi, hvis italienere skal nevnes. BMW og japsene hopper jeg glatt over, selv om den Kawa-en er veldig lekker.

 

Jeg holdt på å glemme Honda CB 750 Four fra tidlig syttitall. Den i min generasjon som ikke har et forhold til den har ikke noe forhold til mc i det hele tatt.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Fin fint det er fler som liker gamle engelske sykler. Kan nevn at han har 2 til, en til som han har bygd opp selv (royal-something hetern vel), og enda en triumph som ble kjøpt mere eller mindre ferdi :p

 

Liker midterste bildet best selv også.

 

Oljens, det var ikkje en dum idè tviler på at det er noe jeg kommer til å gjør igjen, men mulig jeg gjør det neste gang jeg fotografere noen på en sykkel av etter eller annet slag =)

Tror ikke jeg vil croppe det mere though, himmel og bakke synes jeg selv er essensielt her ihvertfall :) men hadd sikkert funka i 4:5 også =)

 

bjornast, litt god blanding av at fokuspunktene på d200 ikke er plassert der jeg vil, og litt av at jeg ikke fikk nok vidvinkel?

mao ikke helt intentional at den er klipt. men helhetlig tror jeg ikke det er så mange som legg merke til det når den går såpass mye inn i BGen =)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tøff kar, tøff sykkel, ble litt nostalgisk av serien. Så da kommenterer jeg bare følelsen som jeg spontant fikk.

 

Faren din er litt skremmende lik vår alles kjære Tormod Hermansen. Du vet han derre tidligere sjefen for Telenor!? Han var en racer til å tuppe journalister bak...  :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...