Gå til innhold

Logitech Harmony 525 - Spørsmål angående fjernkontrollen


Anbefalte innlegg

Vi har en Logitech Harmony 525 fjernkontroll (Sånn som skal "slå av lysene, dra for gardinene og starte filmen" uten at man trenger å røre seg)

Den prøvde vi å stille inn med den gamle DVD boksen vår, og TV'n

TV'n (har vi fortsatt, en Panasonic Viera) har to On/off knapper, i følge programvaren som skannet inn/lastet ned signaler etc.

Så, for å få skrudd på tv'n med den kontrollen, så må vi bla til side 32 på LCD skjermen, som er litt tungvindt. Så tilbake til side 1 for å skru av igjen.

Nå har vi kjøpt inn PS3 og Nintendo Wii, sammen med en Multi-DVD-VHS etc boks. Med HDD opptaker.

Skal sjekke navnene etterpå, når ejg kommer hjem fra skolen, Men;

1. Kan man bytte de navnene som står standard på LCD skjermen, Isåfall, hvor og hvordan?

2. Virker fjernkontrollen med PS3 og evt Nintendo Wii? (Skru på konsollen, så skru på TV'n, så skifte til AV4 f.eks?)

 

Takker for svar ;D

Og som sagt, skal finne de riktige navnene etterpå :D

 

TV: Panasonic Viera (Fant ikke no spesielt produktnummer, noen som vet hvor dette står?)

HDD DVD spiller: Panasonic DMR-EH58

Forsterker: Yamaha RX V800RDS

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Du kan selv velge teksten på valgene på kontrollen når du definerer aktiviteten. Du kan også endre disse i aktivitets vinduet (der du ser oversikten over aktiviteter - kanskje litt kronglete å finne frem til?). (settings knappen på dette bildet: http://reviews.digitaltrends.com/images/fu.../activities.jpg )

Tror ikke du kan endre teksten på de spesifikke funksjonene når du har valgt aktivitet og går inn på "device" funksjonene.

 

Men. Jeg ser for meg at det ville være mye lettere å rett og slett kode inn og binde den andre av/på knappen til en annen knapp på kontrollen slik at du slipper å navigere til side 32 på kontrollen. Evt. kan du vel definere at TVen har forskjellig knapp for av og på (mener jeg å huske)?

 

Om Wii har IR mottaker er jeg usikker på, trodde ikke det. PS3 kan den ikke skru på, da den går på RF eller bluetooth (husker ikke - isåfall måtte du klare å koble en IR mottaker på PS3 usb på en eller annen måte, men der vet jeg ikke hvordan du skulle begynne..) Derimot kan du skru på konsollen via den trådløse kontrolleren ;) . Men det er fullt muligå få kontrolleren til å skru på TV, skifte til AV# ja (som du sikkert vet).

Lenke til kommentar

Førstepost er oppdatert med mer info :D

TV'n har jo ikke to av/på knapper, men, man kan ikke skru den på ved å trykke på på knappen, man må trykke og holde inne et nummer, f.eks 1 for at den skal skru seg på.

 

Vi har også en "boks" med HD signaler, men vi har bare NRK der, så vi bruker den nesten aldri, noen måte å automatisk bytte bort fra AV, til normal TV igjen?

TV'n går nå automatisk inn på AV når vi skrur den på, der ligger HD boksen(tror den er fra viasat btw), så kan man stille inn å skru over til vanlig TV, så vi slepper å måtte trykke på AV knappen?

 

Litt mange spørsmål her, skal skrive inn enda fler hvis jeg kommer på noen ^^

 

EDIT:

Problem:

TV'n skrur seg ikke på, fordi man må holde en "tall-knapp" inne i mer enn 2 sekunder (?) for at tv'n skal skru seg på.

Hvordan kan jeg fikse dette? :D

Er det en måte å fikse det på i programvaren?

Oppdaterte den akkurat BTW

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe det skulle være mulig å hente ut en kode på hvordan å slå å TVen uten å holde knappen inne i 2 sec... men det blir vel kanskje mer detaljemysing i manualer og obskure internett sider?

 

Jeg tror bare du må leke deg litt med konfigurasjonsprogramvaren ang. de andre instillingene. Det meste skal være mulig, men det tar litt tid å finstille alt. Bruke selv sikkert en uke eller så med litt justering nå og da før alt satt 110%.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei.

 

Jeg har også et spørsmål til fjernkontrollen. Netopp tatt den i bruk og ser ut til å fungere fint etter litt tilvending.

 

Men, skal selve fjernkontrollen alltid stå på?

Jeg stod opp her idag og da hadde den ikke sett ut til å slåt seg av eller er den sensor med standby?

 

 

Chief_R-W

Lenke til kommentar

Det virker som den har en bevegelsessensor eller noe, men jeg forstår ikke helt hvordan den fungerer. Den kan fint finne på å lyse opp når du tramper litt forbi bordet, men forholde seg død når du tar den i hånda... Så den skal egentlig slå seg av ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...