Gå til innhold

BK: Dagdrømming "Street photography"


jimdidr

Anbefalte innlegg

Så vi hadde en oppgave på skolen i dag, "dere har 45 minutter, kom tilbake med bilder som illustrerer dag drømming..." Ok læreren sa det ikke akkurat slik og mulig han sa noe mer, men det er hva jeg husker i farta, det er lenge siden k 13.

 

Her er I alle fall 3 bilder som kan telles som en serie, hva dere syns / tenker om dem.

 

EDIT: Der skjedde noe galt så jeg måtte slette det andre inlegget og legger nå opp bildene på nytt...

post-147000-1222208021_thumb.jpg

post-147000-1222208099_thumb.jpg

post-147000-1222208154_thumb.jpg

Endret av jimdidr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn umiddelbart likte jeg det første klart best. Bilde nummer to lider litt av at ansiktet/hodet blir bortgjemt i skyggen, og det er kneet som stikker seg ut. Hadde kanskje kunne brukt blits her for å unngå at bakgrunnen ble helt utbrent hvis jenta skulle blitt lysere? Bilde tre ser jeg ikke ansiktet, og jeg vet ikke om hun dagdrømmer eller faktisk sover og drømmer.

Lenke til kommentar

Jeg likte forsåvidt idéen om en person som venter/drømmer om noe. Jeg hadde likt å sett mer av hva personen drømmer om. Hvis du hadde fått med mer ansiktsuttrykk, så er det lettere å se hva slags følelser modellen har. Det første bildet har potensiale. Desverre ser det ut for meg som hun kun venter på å komme seg på toalettet.

 

På det andre bildet er omgivelsene finere, men her også lite om hva modellen føler.

 

Det sisste synes jeg modellen var mer avslappet og dermed mer naturlig. Fin komposisjon og linjeføring. Kanskje noe overeksponert motiv.

 

Til slutt vil jeg si at med tanke på omstendighetene og utgangspunktet du hadde, så hadde jeg neppe fptt til noe bedre selv. Jeg vil bare bedømme et bilde like hardt uansett hvilke forutsetninger fotografen har. Derfor blir det mye slakt fra meg i dag. Men stå på videre :)

Lenke til kommentar

Der skjedde noe når jeg postet originalt så jeg måtte tukle litt med posten, skal funke nå. hadde vært fint om de som skrev bilde 1 2 og 3 hadde sjekket hvilke bilder de mente nå siden jeg tror rekkefølgen ble forsjellige.. :)

 

Takk for tilbakemeldingene, jeg var litt stressa. Vi hadde snakket om mye farge bruk osv så jeg prøvde en del sterke farge og komplimentær farger fra (litt dårlig) hukommelse.

 

Jeg er enig det kan virke som hun venter på do, det var egentlit noe jeg tenke på at hun liksom sto å ventet i kø mens hun da begynte å dag drømme :)

 

Hvor hun sitte nedi trappen var ideen originalt noe annet enn det bildet jeg endte opp å bruke, men jeg brukte dette fordi jeg likte det bedre. Lyset i ryggen og hun ser rett i veggen/tagginga og ser ut til å ikke ha mye annet å gjøre... det er jo sant nå som du sier det det kan se ut som hun sover :) Damnit *shakes fist in the air.*

 

Der hun sitter på betong veggen var ideen at hun bare satt der å dinglet med beina mens hun ventet på ingenting :) men ideen med beina kom ikke veldig fram, men jeg likte at hun satt i skyggen mens verden gikk forbi i "full Technicolor".

 

Jeg tror et kriterie var å ikke bruke blits (har ofte hvert det), faget er første året og vi begynner på scratch de vil antagli ikke de som kan mer enn de andre skal lene seg på teknikker og utstyr de andre ikke ennå har fått opplæring i.

Lenke til kommentar

Hehe ja her ble det litt krøll. Det jeg omtalte som bilde 1 er nå bilde 3. Bilde 2 er fremdeles det samme og det jeg omtalte som 3 er da naturligvis blitt nummer 1.

 

Når du fremstiller tankene dine bak bildene, faller det mer på plass hos meg. Spessielt det du sier om bilde nummer 2 der alt flyr forbi i hverdagslig tjas og mas. Hadde du der fått med folk og evt biler i fart med en litt lengre lukker, og samtidig fått med hele foten til modellen hadde dette blitt helt supert! Så må jeg si igjen at sånne type skoleoppgaver på 45 min gjør sitt på å knekke de idéene man har. Jeg veit åssen det er å komme inn igjen og så få den berømte Eureka-lampen over hodet, så er det 30 sekunder til oppgaven skal leveres inn :wallbash:

 

Jeg ville vært fornøyd i alle fall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...