Gå til innhold

BK: Lets all Leave (Klisje høst?)


jimdidr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir litt kjedelig og ser mer ut som lek med dybdeskarphet for å forstå begrepet. Det er godt mulig jeg tar fullstendig feil, men for meg blir dette hverken fugl eller fisk.

Takk for tilbake melding. Jeg tenkte mer på bildet som en beroligende farge dasj man kunne hengt på veggen som om det var et IKEA bilde eller bedre (0 o) den lave "depth of field" er igjen for å ikke la bilde bli for urolig og skarpt osv osv..

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen fotograf, så jeg kan ikke si noe annet enn hvordan det ser ut for meg. Jeg liker vinkelen mot bakken her, og hvordan "løvdekket" svinger opp og forsvinner oppe til høyre. Fargene finner jeg veldig behagelig.

 

Det er ikke så lett å kritisere bilder som jeg ikke ville klart å tatt selv, men om jeg skal få nevne noe som jeg tenker når jeg ser bildet, så er det at overgangen i dybdeskarpheten blir litt brå når jeg ser på steinene, om det gav mening?

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig der mitt hovedpunkt mot bildet også ligger odh.. Det blir for skarp overgang i dybdeskarpheten. Og nå som jeg har fått sett bildet noen ganger, så tror jeg at rent dekorativt ville det vel trolig blitt bedre om det var litt svakere overganger.

 

Ellers så har jo bildet egentlig noen fine linjer og farger. Men hva er egentlig det nede i høyre hjørne?

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg noen fotograf, så jeg kan ikke si noe annet enn hvordan det ser ut for meg. Jeg liker vinkelen mot bakken her, og hvordan "løvdekket" svinger opp og forsvinner oppe til høyre. Fargene finner jeg veldig behagelig.

 

Det er ikke så lett å kritisere bilder som jeg ikke ville klart å tatt selv, men om jeg skal få nevne noe som jeg tenker når jeg ser bildet, så er det at overgangen i dybdeskarpheten blir litt brå når jeg ser på steinene, om det gav mening?

Ja det er noe i det at det er en skarp overgang, men jeg tror nesten jeg mente det for ikke få så alt for mange ting å studere, der er så mange detaljer i de få bladene som er skarpe, men spørs være i morgen så kan jeg jo prøve pånytt :) jeg brukte 30mm 1.4f linse og instilling.

 

Det er vel egentlig der mitt hovedpunkt mot bildet også ligger odh.. Det blir for skarp overgang i dybdeskarpheten. Og nå som jeg har fått sett bildet noen ganger, så tror jeg at rent dekorativt ville det vel trolig blitt bedre om det var litt svakere overganger.

 

Ellers så har jo bildet egentlig noen fine linjer og farger. Men hva er egentlig det nede i høyre hjørne?

Det nede til høyre tror og håper jeg er en skygge :)

 

Til begge to: Drit i at dere ikke er "proffe" man tar for det meste ikke bilder for de "proffe" noe som smartere folk har sakt før meg flere ganger (antar jeg.)

 

Selger man bare til dem som kan ta bildene selv så selger man ikke mye :D takk for tilbakemeldingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...