Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gjentatt Bsod, ved oppstart og bruk.


Anbefalte innlegg

Hei

 

JEg har et halveis stort problem, som har vært halveis av på siden jeg kjøpte med ny datamaskin i januar/februar.

Har prøvd å rette problemet selv, men har rett og slett satt meg fast, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

Problemet er at jeg ofte får kritiske feil i f.eks WoW og/eller Firefox, hvor det sier at en spesifikk fil er korrupt. Dette gjelder også ofte når jeg skal installere ting jeg har lastet ned fra internett (patcher til div spill osv).

 

Jeg har skrevet opp det som har stått på de siste par blåskjermene jeg har fått i dag, og det er:

KSecDD.sys - Adress Ba5BC382 base at BA5AA000 Datestamp 4802518C

 

Page_fault_in_nonpaged_area

 

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

ACPI.sys adress....

 

NV4disp.sys

 

Og så videre.

 

Selv har jeg prøvd å formatere, bytte systemdisk, CHKDSK og memtest. Det eneste som gjorde at jeg fikk et noe spesielt resultat var om jeg kjørte Memtest; og der valgte "check all memory" istedet for bare normal test. Ved denne utvidede testen så kom det noe rødt på skjermen, og memtest kilte seg fast. Kunne kjøre standard memtest i over 24 timer.

 

Sitter på datamaskinen nå - og tenkte at kanskje minne eller HK var skadet, men vet ikke helt hvordan jeg skal tolke resultatene jeg har fått... Om noen hadde hadd litt innsikt i problemet hadde det vært kjempeflott, men å sende tilbake hele pc'n til Amentio blir kanskje litt vel stor operasjon :p

 

Edit: Speccs:

Asus P5k

CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 ( 4 x 1gb )

INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz

MSI nVidia 8800GTS 512

 

mvh Chris

Endret av Nausicaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du ikke noe her, så har jeg en grei måte du kan teste minnet ditt på. Har du flere minnebrikker? Ta ut en og en og test for hver gang. Så finner du ut om det er noe gale med en av dem :)

 

EDIT: Ser nå at du har 4 stk minnebrikker. Så jeg ville prøvd på det.

Endret av pan100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...