Gå til innhold

Får ikke config disc til wiikey til å fungere !


hakongram

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at jeg har wiikey versjon 1.9g på chippen, for husker jeg måtte legge inn den når super mario galaxy kom og det trengtes en fix. Så har jeg bare kjørt med PAL spill siden det, men nå når jeg skulle teste et import spill så får jeg bare "an error has occured" skjermen og jeg må skru av wii'en. Vanlige pal spill og pal backups fungerer uten problem, så jeg regner med at det er region override'n jeg ikke har satt på etter at jeg oppdaterte til 1.9g. Nå har jeg da prøvd flere forskellige config-disc'er uten hell...får bare "an error has occured" skjermen !! har prøvd 1.2 og 1.3 + 1.3 hacked disc'en uten hell...samme skjer hver gang. Noen som vet hvordan jeg skal fikse dette ? har versjon 3.3e på wii'en. Takker for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan først prøve å oppdatere til 1.9s (firmware) på chippen. Pass på å brenne config iso-fila riktig. Endre størrelse på fila tilsvarende en gc-disk. Funket importspilla før du oppdaterte til 3.3? Det er ikke alle importspill som funker i hele tatt. Snakker vi om USA eller JAP spill? Det finnes et % tall for hvilke som funker

Endret av HammerBro
Lenke til kommentar

Jeg får ikke oppdatert til 1.9s heller. Ingen av config diskene eller wiikey update diskene fungerer. Får bare svart skjerm ! Har nå nedgradert til 3.2 med den nye Downgrader'n, uten at det hjalp noe ! Vanlige PAL backup'er fungerer fortsatt uten problem, også NTSC spill som har blitt patchet til PAL. Er snakk om kun USA NTSC spill. Kanskje jeg skal prøve wiikey recovery disken og se om det hjelper å gå tilbake til 1.9b for så å oppdatere ?

Lenke til kommentar
anyway, du burde ikke piratkopiere, so~ liek.. slutt!XD

 

 

Er så lei av deg! Du påstår at han piratkopierer et spill når han tydelig skriver at han enten tar backups eller kjøper import.. Hvor står det noe om å laste ned? Har lest et par innlegg av deg der du skriver at du har 50-80 wii spill. Ok, da har jeg bestemt meg for du har lastet de ned! Enkelt og greit din pirat.

 

OT: Det kan være at èn av de seks ledningene du har loddet til wiien er noe feil med ( Den som gjør det mulig med import spill), men uten at jeg har noe mer peiling på lodding.

Har du prøvd å endre størrelsen på iso fila på config disken? Tror programmet som endrer størrelsen på fila heter "filechop". Prøv å google det hvis du ikke har resizet filen fra før.

Endret av HammerBro
Lenke til kommentar
Er så lei av deg! Du påstår at han piratkopierer et spill når han tydelig skriver at han enten tar backups eller kjøper import.. Hvor står det noe om å laste ned? Har lest et par innlegg av deg der du skriver at du har 50-80 wii spill. Ok, da har jeg bestemt meg for du har lastet de ned! Enkelt og greit din pirat.

 

nintendo støtter ikke backups, så er ulovlig uansett=\ (owned:P) anyway, i motsetting til deg så kjøper jeg faktisk alle spilla mine^^ kan sende deg fakturaXD det står tydelig på nintendo-siden at backups er det samme som å stjele, cuz du skal betale for 2 eksemplarer hvis du vil ha 2.

Lenke til kommentar

Nei vel, kanskje Nintendo ikke vil at vi skal ta backups av våre egne spill. Men betyr det at det er ulovlig? Nope.

 

Se det fra en annen side: Jeg kjøper en CD, ripper den på pcen, legger den inn på iPoden. Eller kjøper en sang fra iTunes og legger den inn iPoden. Det er nemlig å kopiere en sang!

Men hvorfor skulle det være ulovlig? Det er akkuratt det samme vi snakker om. Tror ikke nintendo taper noe på at man tar en backup av våre egne spill.

 

Jeg vil gjerna ha link til den nintendo sida der det stod at det var ulovlig!

 

Og hvis du ikke tror jeg kjøper spilla mine, kan jeg ta et bilde og laste opp..

Lenke til kommentar

Etter en del lesing på andre fora så er jeg rimelig sikker på at det er "region override" i wiikey settingsa som står til OFF. Den gjør jo det default. Så jeg må få tak i en gamecube kontroller bare for å fikse på den instillingen !! (Loade med gcos) Har spilt import spill tidligere, men var etter at jeg oppdaterte til 1.9g at jeg ikke har fått satt settingsene riktig !

Lenke til kommentar
Nei vel, kanskje Nintendo ikke vil at vi skal ta backups av våre egne spill. Men betyr det at det er ulovlig? Nope.

 

Se det fra en annen side: Jeg kjøper en CD, ripper den på pcen, legger den inn på iPoden. Eller kjøper en sang fra iTunes og legger den inn iPoden. Det er nemlig å kopiere en sang!

Men hvorfor skulle det være ulovlig? Det er akkuratt det samme vi snakker om. Tror ikke nintendo taper noe på at man tar en backup av våre egne spill.

 

Jeg vil gjerna ha link til den nintendo sida der det stod at det var ulovlig!

 

Og hvis du ikke tror jeg kjøper spilla mine, kan jeg ta et bilde og laste opp..

 

siden: nintendo.com, nintendo.no eller nintendo.jp, let, du burde finne det^^

 

-

cder er ikke det samme fordi det ER lov, as easy as that...

Lenke til kommentar

Da klarte jeg endelig å finne ut hva som var feil her.....Måtte ha en hex editert 1.3 config disk og så en vanlig 1.3 config disk. Andre problemet var at jeg brant med min samsung helt ferske brenner, og den nekter tydeligvis å brenne under 4x selv om jeg setter til 2x i imgburn. (bruker verbatim +r plater, så må brenne sakte for at det skal funke) Så når jeg brukte en eldre brenner fungerte det ! Nice !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...