Glasgrekar Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 (endret) Hei alle sammen. Jeg tenkte jeg skulle oppgradere pc`en en liten smule m nytt skjermkort. Jeg sliter slik med dårlig FPS og det gjør spillingen lite morsom. Litt om hva jeg har per dags dato. CPU er en AMD Athlon dual core 3800+ RAM : 4gb( utnyttet bare 3gb pga 32 bit Vista Ultimate OS) Skjermkort er et XFX Geforce 7800GT 256mb DDR3 ram Skjerm: BenQ 24" LCD G2400WD. Kjører oppløsning 1920x1200wide. Maskinen oppfører seg stort sett bra, MEN i Wow nå så kommer jeg IKKE over 20-30FPS. Jeg har re-installert WoW (igår faktisk) og testet UTEN addons. Utenfor de store byene går det greit nok an å spille. Men FPS`en danser likevel salsa( svinger veldig opp og ned) når jeg begynner å gjøre ting, bruke spells etc etc. I raids kan jeg ikke lengre delta for da kommer jeg ikke over 10-15fps. Shattrath er et mareritt. Står jeg i ro ligger fps på 15. Beveger jeg meg faller den rett ned i 8-12. Temperaturen i CPU er 30 grader. GPU viser 35-40. Jeg har blitt fortalt at mitt system skal klare bedre enn hva jeg sliter med nå i WoW (gj.snittlig 20 fps) Det skal også være sagt. Har prøvd ulike oppløsninger også uten at det har hjulpet særlig. Jeg husker ikke helt, men mener dette fungerte MYE bedre da jeg kjørte Wow i Window XP Pro. Så det jeg lurer på her er om jeg kan oppgradere skjermkortet og komme litt bedre ut av det, uten å måtte investere i helt ny pc. Og isåfall hvilket skjermkort kunne hjulpet meg litt bedre på vei her. Såfremt det er skjermkortet som er porblemet her. Noe jeg har glemt her av info for at dere skulle klare å gjøre dere opp en mening her? Takker for alle konstruktive innspill her. Mvh Kenneth Endret 22. september 2008 av Glasgrekar
MrLee Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Kjører du med Aero? isåfall, prøv å skru av?
Glasgrekar Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 Kjører du med Aero? isåfall, prøv å skru av? Føler meg litt "dum" nå, men hva er Aero?
Svenni212000 Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Socket 939 eller AM2 du har? Har du AM2, ville jeg brukt en 4-500 kroner på en bedre CPU, som AMD Athlon 64 X2 5200+ Samt et ATI Radeon HD 4670 eller ATI Radeon HD 4850 skjermkort. Når det gjelder Vista, så er det rett ut av boksen en sukkersøt ressurssluker. Det er dog ingen sak å kvitte seg med unødig Vista mikk makk som stjeler systemressurser. http://www.win-xp.no/Sections/op=viewarticle/artid=81.html http://www.hardware.no/artikler/optimalise..._av_vista/40053
Kuldesjokk Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Har aldri hatt vista (hopper glatt over hele vistastadiet, det suger) men tror det er noe med looken på desktop og menylinjer og den slags, HVIS jeg husker rett. Men kan si at med en nesten tilsvarende rigg, hadde 7600gt og har 4200? cpu (minimal forskjell) hadde mye samme som deg når du kjørte xp. Men til poenget, oppgraderte til et 8800gt og nå danser fps'n mellom 80 og 120 vel verdt de 1400 kronene eller hva det nå var 8800 koster om dagen. Nok en rotete post levert av Kudesjokk
Glasgrekar Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 (endret) Socket 939 eller AM2 du har?Har du AM2, ville jeg brukt en 4-500 kroner på en bedre CPU, som AMD Athlon 64 X2 5200+ Samt et ATI Radeon HD 4670 eller ATI Radeon HD 4850 skjermkort. Når det gjelder Vista, så er det rett ut av boksen en sukkersøt ressurssluker. Det er dog ingen sak å kvitte seg med unødig Vista mikk makk som stjeler systemressurser. http://www.win-xp.no/Sections/op=viewarticle/artid=81.html http://www.hardware.no/artikler/optimalise..._av_vista/40053 Jeg har et Asus HK socket 939. Ska dog prøve å fjerne litt Vista mikk makk som stjeler ressurser... Og dog bruke en 1500kr på et 8800GT kort. Og dog kanskje installere WinXP igjen. Fan, Vista suger balle. Kuldesjokk? Eksakt hvilket grafikkort er det du har? 8800GT, hva mer? Kanskje jeg går for samme. Endret 22. september 2008 av Glasgrekar
Kuldesjokk Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 8800gt 512mb ting tang, men ville forhørt meg i skjermkort delen av forumet (mye kompetente folk) og hørt hva som gir mest bang for the buck i den prisklassen du er interessert i å betale. Tipper det finnes bedre enn 8800gt nå, kjøpte tross alt mitt på TG, skjer mye på et halvt år (jeg vet det har skjedd mye )
Glasgrekar Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 8800gt 512mb ting tang, men ville forhørt meg i skjermkort delen av forumet (mye kompetente folk) og hørt hva som gir mest bang for the buck i den prisklassen du er interessert i å betale. Tipper det finnes bedre enn 8800gt nå, kjøpte tross alt mitt på TG, skjer mye på et halvt år (jeg vet det har skjedd mye ) Enig med deg her Kuldesjokk... Men det er jo også visse begrensinger for meg også når det kommer til maskinvare. Kan ikke oppgradere med for voldsomt grafikkort. Blir fort flaskehalser med tanke på min Cpu, HK etc. Det jeg er ute etter er rett og slett bare en rimelig grafikkortoppgradering som fungerer bedre enn mitt nåværende geforce 7800GT. Det skulle vel la seg gjøre for en "stor" tusenlapp + noen tiere...
Kuldesjokk Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Kan si at treg ram og en litt treg cpu blir flaskehalser med mitt skjermkort
elf_man Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Jeg bruker selv Vista 64bit, og synes det går bedre enn det gjorde i WinXP. Alt+tab og slikt går mye glattere. Aero spiller kun inn hvis du kjører wow i vindusmodus, kjører du i fullskjerm har det nøyaktig null betydning Wow elsker raske harddisker, mitt største ytelses-sprang kom fra å sette opp harddiskene i raid 0 (striping). Ellers er det ikke dumt å eventuelt gå over til 64 bit Vista så du får full utnyttelse av minnet ditt. Skjermkortet har veldig lite å si med mindre du kjører med Anti Aliasing.
Glasgrekar Skrevet 23. september 2008 Forfatter Skrevet 23. september 2008 Jeg kjøpte følgene skjermkort og det ble en ny verden i Wow ja.. Funker utrolig bra nå. En rimelig oppgradering som holder lenge for meg. Skjermkort: SAPPHIRE Radeon HD 4850 TOXIC 512MB GDDR3 PCI-E Takker for alle gode og konstruktive innspill i tråden min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå