Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger forslag til kjøp av bil


krillee

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en gutt på 17 som blir 18 om 9 måneder. Jeg har tenkt å kjøpe bil slik at jeg har en når lappen er tatt.

Jeg har ikke mye peiling på bil, så derfor spør jeg dere, hvilken ungdomsbil vil dere anbefale?

Jeg er ute etter et tøft utseende, samtidig som at den ikke skal ha gått for mye. Sikkerhet er også viktig, og jeg vil ha så ny som mulig.

Budsjettet ligger på 30 000.

 

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også 17, og fyller om 3 måneder. Jeg har faktisk også stilt samme spørsmål på forumet, da jeg en periode tenkte på å kjøpe en bil. Dette har jeg midlertidig slått fra meg, fordi jeg fant ut hvor mye en bil faktisk koster å ha, men jeg kan dele litt oppfatninger og tips med deg likevel :thumbup:

 

Dersom du er ute etter en liten bil, som likevel har god sikkerhet og som drikker lite på mila, har jeg forstått det slik at f.eks Renault Megané stiller bra.

Jeg ble forøvrig anbefalt Opel Corsa, men dette fordi jeg sa jeg ville ha en mindre bil, som lettere fikk parkeringsplass i byen der jeg tenker å studere.

Opel Corsa drikker rundt 0,4 på mila, og er billige å forsikre.

Opel Corsa er også en billig bil i innkjøp, og fåes med airbag og som oftest stålbjelker i konstruksjonen. Opel Corsa kan bli dritrå med litt styling!!! Ikke overdriv stylinga, for da ser det ut som at du har kommet over et kjempekupp på billige styling-deler, og bare klæsja på alt du kunne finne. Dette er harry, og imponerer sjeldent:P

En diskret GSI styling eller noe slikt er kuuult;)

Jeg har null erfaring med dette personlig, ettersom jeg aldri værken har eigt en bil, eller har valgt ut styling til en bil. Men jeg har en kamerat som er ganske interessert i bil, spesielt Opel, og utifra hans erfaringer rundt styling (og naturligvis utifra min egen smak), har jeg kommet frem til at bling-bling og jumbo-jet vinger bak ikke er noe imponerende :p

 

Mye på en gang her!

 

Du bør nok ta de minste detaljene mine med en klype salt, ettersom jeg ikke er noe erfaren bil-person ;) Men det er denne informasjonen jeg fikk fra andre brukere her på forumet da jeg selv stilte omtrent samme spørsmål som deg :p

Endret av galexon
Lenke til kommentar

Evighetsmaskinen volvo 240 er jo en klassiker. Enten liker du den ellers hater du den, hehe. Du kan få et veldig fint eksemplar til under 20 000.

 

BMW 3 eller 5 serie fra rundt 1990 kan du også få til under 30 000, men da må du nok lete litt bedre for å finne et fint eksemplar. Mange av de har fått kjørt seg en del, er jo tross alt det de er til :).

 

Er personlig veldig svak for BMW E28, fineste bmw'ene som er laget spør du meg. En fin 520 E28 kan du få for 20-30k, mindre også hvis du er heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...