Gå til innhold

Begrense tillatelser for plugin assemblies


Anbefalte innlegg

Hei

 

Program jeg holder på med har mulighet for bruk av plugin-dll'er. Men jeg ønsker at koden i disse bibliotekene ikke f.eks. skal kunne gjøre IO/nettverk operasjoner.. Egentlig har de ikke behov for å kommunisere med noe som helst annet enn interfacet det må implementere.

 

Kort: Hvordan automatisk begrense dll filenes tillatelser når de blir importert ved runtime?

 

Ønsker å beskytte programmet mot ondsinnede plugins. Slags sandboks..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Program jeg holder på med har mulighet for bruk av plugin-dll'er. Men jeg ønsker at koden i disse bibliotekene ikke f.eks. skal kunne gjøre IO/nettverk operasjoner.. Egentlig har de ikke behov for å kommunisere med noe som helst annet enn interfacet det må implementere.

 

Kort: Hvordan automatisk begrense dll filenes tillatelser når de blir importert ved runtime?

 

Ønsker å beskytte programmet mot ondsinnede plugins. Slags sandboks..

Dette blir nok ikke lett tror jeg. SÅ lenge DLL'ene ikke er obfuskert så bør det vel kunne la seg gjøre, men det er ikke mye som skal til får å gjøre ting bortgjemt. Du får nok heller innføre en slags kryptering eller noe slikt som gjør at kun verifiserte DLL'er kan kobles til programmet dit.

Lenke til kommentar

Sjekka litt, og virka som man kan skrive kode som gjør at metoder får begrenset tillatelse.. Nå har jeg ikke fått testa det, men lurer på om det vil arves av koden metoden kaller. I så fall kan jeg kanskje senke tillatelsen til metodene som kommuniserer med dll-filene?

 

Skal prøve å teste det senere i dag.

 

Ellers tar jeg gjerne i mot tips...

Lenke til kommentar
Hei

 

Program jeg holder på med har mulighet for bruk av plugin-dll'er. Men jeg ønsker at koden i disse bibliotekene ikke f.eks. skal kunne gjøre IO/nettverk operasjoner.. Egentlig har de ikke behov for å kommunisere med noe som helst annet enn interfacet det må implementere.

 

Kort: Hvordan automatisk begrense dll filenes tillatelser når de blir importert ved runtime?

 

Ønsker å beskytte programmet mot ondsinnede plugins. Slags sandboks..

 

Høres ut som om du trenger Code Access Security

 

- grå -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...