Gå til innhold

Kjoep av Pentax K20D i Hong Kong


Anbefalte innlegg

Befinner meg i Hong Kong, og har kommet over et par gode tilbud paa Pentax K20D, med 18-55mm pluss 50-200mm. Prisene paa denne pakken ligger paa ca 7500-8000HK$, som i skrivende stund tilsvarer ca 6000 norske. Dette er priser hentet fra butikker som virker hakket mer serioese enn 'boder langs gata'. Selv om man faar tilsvarende pakke noen hundrelapper billigere paa slike steder, er det greit aa handle et sted som virker noe mer serioest.

Spoersmaalet er selvsagt om dette er en god pris. Jeg har fra foer et olympus e410 med begge kitobjektivene, og har siklet etter en oppgradering i det siste. Jeg ansaa e520 som en verdig arvtager, men naar pentax k20d er saapass billig frister det aa bytte system. (Butikkene som oppgav disse prisene gir internasjonal garanti, det er mulig aa faa det litt billigere andre steder).

Noen som har noen synspunkter paa pris, kamera eller noen tips til kjoep av utstyr i HK?

(beklager mangel paa norske tegn)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får jo Samsung GX-20 til 6800 kr i norge, så jeg tror jeg heller ville valgt det og fått med 5 år reklamasjonsrett :)

Det er jo til og med rimeligere enn K20D "hong-kong-versjon" om man regner med moms og sånt noe. Så har man som du sier fem års reklamasjonsrett og alle godene ved å kjøpe i Norge.

 

For de som ikke vet det, så er GX-20 og K20D akkurat samme kameraet, men med noe forskjell i firmware.

Lenke til kommentar
Har kjøpt kamera (m.m.) hos WingShen (mener jeg å huske det het) i HK, og det var en grei handel både prismessig og måten det foregikk på - alt innholdet ble vist frem og navngitt før det ble satt sammen og jeg fikk prøve utstyret. De forsikret meg forøvrig om at man ikke får noen Internasjonal garanti når man handler i HK...

Alle seriøse butikker i Hong Kong viser frem og demonstrerer utstyret for deg. Da jeg kjøpte laptopen min brukte de lang tid på å forsikre/vise meg at den faktisk hadde de spesifikasjonene som var opgitt.

 

Nå husker jeg ikke navnet på noen steder i Hong Kong, men du kan jo se om du finner et datautstyrkjøpesenter i nærheten av den fattige innvandrerdelen av Hong Kong. Er et kjent senter. Masse små butikker, veldig billig og du kan fint gjøre en trygg handel der. Er der de som bor i Hong Kong handler. Går du videre opp gaten vil du finne et kjøpesenter til. Eller; det er vel mer en okkupert skyskraper med butikker i de første etasjene. Her sparer du en god del, men det du kjøper er tyvegods. Blir du overfalt av indere som vil selge deg copywatches eller tailor suits er du på rett vei, når du føler at du må putte lommeboken i sokken er du ikke langt unna og når to svære afrikanere drar deg inn i en bakgate og tar minnekortet fra kameraet ditt før de lurer på om du trenger noe (de skaffer deg alt fra kokain til blillig overnatting) er du fremme.

 

 

 

 

Jeg kjenner forresten folk som bor der, ellers ville nok det vært siste stedet jeg ville gått som turist.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...