Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Abort og barneløshet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er en rett å få leve. Samme hvor uønsket et barn var tror jeg det bare er de aller færreste som ville valgt å aldri bli født framfor å leve det livet de har nå. Derfor er jeg imot dem som sier at det er greit å abortere fordi et barn kan få et dårlig liv pga foreldre, miljø eller sjanse for å få Downs. Ingen burde ha rett til å velge om et annet menneske skal få leve eller dø. Men likevel forstår jeg at noen velger abort når det er absolutt nødvendig. Det er også synd at noen bruker abort som prevensjon. Den beste måten å unngå å bli gravid er å holde seg i buksa.

Lenke til kommentar
Men det er en rett å få leve. Samme hvor uønsket et barn var tror jeg det bare er de aller færreste som ville valgt å aldri bli født framfor å leve det livet de har nå. Derfor er jeg imot dem som sier at det er greit å abortere fordi et barn kan få et dårlig liv pga foreldre, miljø eller sjanse for å få Downs. Ingen burde ha rett til å velge om et annet menneske skal få leve eller dø. Men likevel forstår jeg at noen velger abort når det er absolutt nødvendig. Det er også synd at noen bruker abort som prevensjon. Den beste måten å unngå å bli gravid er å holde seg i buksa.

Det livet de lever nå kan skade andre.

Lenke til kommentar
Det livet de lever nå kan skade andre.

 

Hva baserer du det på? Hvis noen uheldigvis er blitt gravid og ikke ønsker barnet, er det automatisk riktig å ta abort fordi barnet kommer til å skade andre om det får vokse opp?

 

Mener du at unge par, som ved et uhell klarer bli gravide, burde beholde barnet?

Du mener det er egoistisk å ta abort, hvis jeg forstår deg riktig.

Uhell skjer i ung og eldre alder, og da mener jeg det er riktig å bruke abort. Syns det er feil å beholde et barn bare for at andre skal kunne adoptere det. Blir liksom som å lage et produkt som andre bestiller av deg.

Lenke til kommentar
Mener du at unge par, som ved et uhell klarer bli gravide, burde beholde barnet?

Du mener det er egoistisk å ta abort, hvis jeg forstår deg riktig.

Uhell skjer i ung og eldre alder, og da mener jeg det er riktig å bruke abort. Syns det er feil å beholde et barn bare for at andre skal kunne adoptere det. Blir liksom som å lage et produkt som andre bestiller av deg.

Hadde det vært snakk om noen som lagde barn for å selge det hadde jeg kanskje heller sett poenget ditt, men om noen blir gravide ved uhell, så er det jo ikke noe galt i at noen som er i en mer egnet situasjon adopterer barnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...