Gå til innhold

Ny gamer pc fra til 11500 kr, hvordan få best ytelse?!?


Anbefalte innlegg

Heii :)

 

Jeg har tenkt til å kjøpe en ny gamer pc og har vært på komplett og funnet noe som ejg likte ganske godt, men jeg vet ikke hva jeg skal velge får å få best gaming ytelse :O

 

Her er hva jeg har tenkt lit på:

 

 

Strømforsyning, (For GeForce 8/9-serien/SLI/CF anbefales minst 650W PSU): Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

 

Hovedkort 1333FSB: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

 

Prosessorer: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

 

Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

 

DDR2 minne (OBS! For full utnyttelse av 4gb minne kreves 64bit Vista): Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

 

Harddisk: WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

 

Optisk leser/brenner, Blu-Ray: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk

 

Multikortleser/Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)

 

Ekstra Lydkort: Creative SB Audigy SE PCI, 7.1 Surround, 24-bit/96KHz, Retail

 

Operativsystem 32-bit: Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett, kun til PC produksjon

 

 

Det er det jeg vurderer å kjøpe, pluss skjerm da, men det har jo ikke noe med pc'en å gjøre. Men stikk inn på siden å se om det er noe du syntes jeg burde endre på for å få best gaming ytelse, men jeg vil gjerne at det skal holde seg under 11500 kr.

 

Siden heter: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10238

 

 

Vær så snill å svar :)

 

Mvh: Dicorn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får utnyttet alt minne.

 

32-bits Vista klarer ikke å adressere mer enn 4 GiB minne, og av disse 4 GiB skal skjermkort og diverse annet også har adresser, så derfor vil neppe mer en ca 2,7 GiB være synlig som minne.

 

64-bits Vista kan teoretisk adressere TiB med minne, selv om det er satt begrensinger i de ulike versjonene av Vista. Skjermkort etc vil således ikke ta adresser fra minnet, og alle 4 GiB er synnlige og kan brukes av program. 1,3 GiB ekstra vil gi mindre swap til disk, og således noe raskere respons. I tillegg kan man oppgradere til mer minne uten å måtte kjøpe nytt OS.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Ser greitt ut det oppsettet, ikke mye som kan justeres for å få bedre ytelse. Regner med at du bruker byggeren fordi du vil at Komplett skal sette den sammen.

 

Men dropp 32-bits OS, og så kjøper du 64-bits Vista løst utenom. Blir noen hundringser ekstra, men det vil du ikke angre på.

 

 

Ok, men hva med windows vista ultimate 64-bits? Hva er det som gjør at ultimat er så mye dyrere?

 

Btw, takk for forslaget med 64-bits i stedet for 32 :)

 

Ser greitt ut det oppsettet, ikke mye som kan justeres for å få bedre ytelse. Regner med at du bruker byggeren fordi du vil at Komplett skal sette den sammen.

 

Men dropp 32-bits OS, og så kjøper du 64-bits Vista løst utenom. Blir noen hundringser ekstra, men det vil du ikke angre på.

 

 

Ok, men hva med windows vista ultimate 64-bits? Hva er det som gjør at ultimat er så mye dyrere?

 

Btw, takk for forslaget med 64-bits i stedet for 32 :)

Endret av Dicorn
Lenke til kommentar

Ultimate er så mye dyrere fordi det har mer funksjonalitet. Den funksjonaliteten det har i tillegg til Home Premium har du ikke bruk for. Kjøp Vista Home Premium 64-bits OEM.

 

Rediger posten din, du postet (respostet) samme posten 4 ganger så raskt at det ble en post. Så i stedet for å lage en post med hele Quoten og unnskyld, så sletter du repetisjonene i første post, og redigerer siste post til "slettet"

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
må vel nevenes at DX10 kommer med 64bit, noe du iallefall kommer til å merke forskjel med om ik jeg tar mye feil ;)

 

 

Så du mener at 64 bit er mye bedre?.... ahhh!! mange suier att det suger og mange sier att det er mye bedre! hehe. Men, kan hende det er akkurat som vista da fordi alle andre som bruker xp å sånt bare hater det ikke spørr meg vorfor. For å være helt ærlig er de helt samma bare litt bedre utsende og navigereing på vista men, krever litt mere ram.

 

Men, hva syntes du om dette oppsettet?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0#entry12016010

 

Er det noe sånn ca samma?

Syntes du jeg burde droppe 32.bit da betaler jeg 850kr mindre.

Men, må jo kjøpe 64 bit. Jeg så at jeg kunne kjøpe det for 1350kr ett sted så da må jeg bruke 500kr mere.

 

Burde jeg?

Lenke til kommentar
Heii :)

 

Jeg har tenkt til å kjøpe en ny gamer pc og har vært på komplett og funnet noe som ejg likte ganske godt, men jeg vet ikke hva jeg skal velge får å få best gaming ytelse :O

 

Her er hva jeg har tenkt lit på:

 

 

Strømforsyning, (For GeForce 8/9-serien/SLI/CF anbefales minst 650W PSU): Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

 

Hovedkort 1333FSB: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

 

Prosessorer: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

 

Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

 

DDR2 minne (OBS! For full utnyttelse av 4gb minne kreves 64bit Vista): Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

 

Harddisk: WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

 

Optisk leser/brenner, Blu-Ray: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk

 

Multikortleser/Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)

 

Ekstra Lydkort: Creative SB Audigy SE PCI, 7.1 Surround, 24-bit/96KHz, Retail

 

Operativsystem 32-bit: Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett, kun til PC produksjon

 

 

Det er det jeg vurderer å kjøpe, pluss skjerm da, men det har jo ikke noe med pc'en å gjøre. Men stikk inn på siden å se om det er noe du syntes jeg burde endre på for å få best gaming ytelse, men jeg vil gjerne at det skal holde seg under 11500 kr.

 

Siden heter: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10238

 

 

Vær så snill å svar :)

 

Mvh: Dicorn

 

Hei! jeg hadde også tenkt å kjøpe den samme PC-en, men det som er så dumt er at Komplett ikke vil gi garanti på pc-er med 64 bit, så det er ikke en av alternativene når du "konfigurerer selv".

Lenke til kommentar
DX10 har både 32 og 64-bits Vista, der er ingen forskjell.

 

Komplett selger 64-bits Vista for 995,- kr, Vista Home Premium 64-bit Norsk OEM.

 

Ja, der var det en del billigere.

 

Men, jeg så det her på en kommentar på 64bit.

 

Dersom du har mer en 3 gb minne installert vil du få blåskjerm under installasjonen (bare se Adrians tilbakemelding). Jeg var ganske nær å sende minnebrikker i retur til komplett som defekt, helt til jeg fant ut at det er et "kjent" problem med løsning.

 

1. Installer med 2 gb minne

 

2. last ned patch (http://support.microsoft.com/kb/929777)

 

3. sett i resten av minnet.

 

Kan jeg ikke bruke minne ram som følger med da?!?!?

Må jeg heller bytte til 2gb når jeg skal instalere?

Lenke til kommentar
Jeg leste det der jeg også på den siden, han som rata fult, men det skal da ikke være nødvendig å ta ut minne når man installerer 64-bits, eller er det?

 

Det står mange negative og positive kommentarer om det.

Å det er jo rart vis man ikke får garanti vis man bytter til 64 bit...

 

Edit: Jeg har hørt at man ikke kan bruke Itunes på 64. biten sant?

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
Jeg vet det, så jeg har tenkt il å kjøpe 64-bits utenom sånn som Bolson sa :)

Men hadde du tenkt til å kjøpe akkurat det samme, alle dele liksom?

 

Nei, min var litt annerledes. Hadde valgt en quad-core, blant annet.. Jeg tenker litt på å gjøre det samme som deg, å kjøpe 64 bit separat, men det er jo litt kjedelig hvis man ikke får noe garanti på det :( Da kan man jo like godt bygge en pc selv!

Lenke til kommentar

Dersom ikke Komplett vil gi dere garanti om dere vil ha 64-bits OS i stedet for 32-bit, da får dere heller gå til Netshop og konfigurere maskinen der. Prisene er omtrent de samme, om ikke lavere, og de leverer med 64-bit OS.

 

Men jeg kan aldri tro at Komplett, når du har muligheten til å velge uten OS, ikke gir garanti på det de bygger. Skulle de ikke gi garanti til meg fordi jeg helst vil ha Linux, eller har en Fullversjon av Vista jeg kan bruke.

 

4 GiB på Vista 64-bit er ikke noe gjennomgående problem, og jeg har ikke hørt om det i det hele etter SP1 kom.

Lenke til kommentar
Dersom ikke Komplett vil gi dere garanti om dere vil ha 64-bits OS i stedet for 32-bit, da får dere heller gå til Netshop og konfigurere maskinen der. Prisene er omtrent de samme, om ikke lavere, og de leverer med 64-bit OS.

 

Men jeg kan aldri tro at Komplett, når du har muligheten til å velge uten OS, ikke gir garanti på det de bygger. Skulle de ikke gi garanti til meg fordi jeg helst vil ha Linux, eller har en Fullversjon av Vista jeg kan bruke.

 

4 GiB på Vista 64-bit er ikke noe gjennomgående problem, og jeg har ikke hørt om det i det hele etter SP1 kom.

 

Har sjekket ut Netshop ja, spesielt "Din side PC-en", men jeg må si at jeg likte ikke helt hovedkort-alternativene der:

 

Gigabyte GA-X48-DQ6 DDR2 Silent Pipe

ASUS Rampage Formula X48 Socket 775

MSI X48C Platinum X48 Socket-775

 

De to første er jo gode kort, men de koster over 2000 kr, og siden jeg ikke skal overklokke tror jeg jeg holder med til 1000kr-klassen. MSI, har jeg hørt mye negativt om. Så jeg tror ikke denne PC-en er noe å gå for. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Dersom ikke Komplett vil gi dere garanti om dere vil ha 64-bits OS i stedet for 32-bit, da får dere heller gå til Netshop og konfigurere maskinen der. Prisene er omtrent de samme, om ikke lavere, og de leverer med 64-bit OS.

 

Men jeg kan aldri tro at Komplett, når du har muligheten til å velge uten OS, ikke gir garanti på det de bygger. Skulle de ikke gi garanti til meg fordi jeg helst vil ha Linux, eller har en Fullversjon av Vista jeg kan bruke.

 

4 GiB på Vista 64-bit er ikke noe gjennomgående problem, og jeg har ikke hørt om det i det hele etter SP1 kom.

 

Har sjekket ut Netshop ja, spesielt "Din side PC-en", men jeg må si at jeg likte ikke helt hovedkort-alternativene der:

 

Gigabyte GA-X48-DQ6 DDR2 Silent Pipe

ASUS Rampage Formula X48 Socket 775

MSI X48C Platinum X48 Socket-775

 

De to første er jo gode kort, men de koster over 2000 kr, og siden jeg ikke skal overklokke tror jeg jeg holder med til 1000kr-klassen. MSI, har jeg hørt mye negativt om. Så jeg tror ikke denne PC-en er noe å gå for. Hva syns dere?

 

Jeg hadde ikke gått for den var jeg deg... Men nå vet ikek jeg helt om de beste stendene å kjøpe heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...