gitarmats Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 vell, jeg rydda litt på rommet mitt idag og broken sword 2 dukket opp, så jeg fikk lyst til å spille det. men når jeg kommer til det punktet i instalasjonen hvor jeg må sette i CD 2 så begynner ting å gå galt. litt etter at jeg setter in CD 2 får jeg en feilmelding og instalasjonen avsluttes... hjelp??? bruker forressten vista...
Skugga Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 Tror dessverre det er sistnevnte setning som er årsaken til problemet Én mulig løsning er - om du har mulighet for det - å installere det på en XP/2k maskin du har stående og overføre det installerte spillets mappe gjennom nettverk. Jeg gjorde dette med Gothic 2, som nekter å installere på Vista, og det fungerte utmerket.
gitarmats Skrevet 20. september 2008 Forfatter Skrevet 20. september 2008 hmmm... tror ikke jeg har anledning til å gjøre det, men tskk for svaret. begynner å bli litt lei av vista nå, kjenner jeg... haha!
Skugga Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 (endret) Til tross for manglende støtte for noen gamle (men gode) spill er jeg nokså fornøyd selv. Eller for å snu på flisa, gamle spills inkompatibilitet med et nytt OS. Det suger slettes ikke trass generell konsensus om dét Endret 20. september 2008 av Skugga
gitarmats Skrevet 21. september 2008 Forfatter Skrevet 21. september 2008 nei,nei, men jeg synes det er litt plagsomt når nærmest halvparten av spillene mine ikke fungerer... men er det ingen måte å få broken sword 2 til å funke utenom det du foreslo?
dapre Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Til tross for manglende støtte for noen gamle (men gode) spill er jeg nokså fornøyd selv. Eller for å snu på flisa, gamle spills inkompatibilitet med et nytt OS. Det suger slettes ikke trass generell konsensus om dét Er det mulighet for compatibility mode under Vista (som i Wxp) ? I så fall prøv dette. Høyreklikk spillets icon, velg properties, velg compatibility flippen. Sett OS til feks W95 eller W98. Er forøvrig ikke lenge siden jeg spillte demo'en under Wxp. Mener å huske at jeg måtte aktivere compatibility mode. Lykke til med å få denne flotte klassikeren til å kjøre
Stifi Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Det er det, men problemet ligger i at han ikke får installert. Men det går jo an å prøve XP-kompabilitet på installasjonsfila òg.
dapre Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Det er det, men problemet ligger i at han ikke får installert.Men det går jo an å prøve XP-kompabilitet på installasjonsfila òg. Ooops! Utrolig hvor på-auto man kan svare...Har du renset/sjekket/sett over selve cd platen ? Skulle ikke tro OS hadde noe med kjøring av cd plater å gjøre. Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå