Gå til innhold

broken sword 2 vil ikke instaleres... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

vell, jeg rydda litt på rommet mitt idag og broken sword 2 dukket opp, så jeg fikk lyst til å spille det.

men når jeg kommer til det punktet i instalasjonen hvor jeg må sette i CD 2 så begynner ting å gå galt.

litt etter at jeg setter in CD 2 får jeg en feilmelding og instalasjonen avsluttes... hjelp???

bruker forressten vista...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dessverre det er sistnevnte setning som er årsaken til problemet

Én mulig løsning er - om du har mulighet for det - å installere det på en XP/2k maskin du har stående og overføre det installerte spillets mappe gjennom nettverk. Jeg gjorde dette med Gothic 2, som nekter å installere på Vista, og det fungerte utmerket.

Skrevet (endret)

Til tross for manglende støtte for noen gamle (men gode) spill er jeg nokså fornøyd selv. Eller for å snu på flisa, gamle spills inkompatibilitet med et nytt OS. Det suger slettes ikke trass generell konsensus om dét :)

Endret av Skugga
Skrevet

nei,nei, men jeg synes det er litt plagsomt når nærmest halvparten av spillene mine ikke fungerer...

men er det ingen måte å få broken sword 2 til å funke utenom det du foreslo?

Skrevet
Til tross for manglende støtte for noen gamle (men gode) spill er jeg nokså fornøyd selv. Eller for å snu på flisa, gamle spills inkompatibilitet med et nytt OS. Det suger slettes ikke trass generell konsensus om dét :)
Er det mulighet for compatibility mode under Vista (som i Wxp) ? I så fall prøv dette. Høyreklikk spillets icon, velg properties, velg compatibility flippen. Sett OS til feks W95 eller W98.

Er forøvrig ikke lenge siden jeg spillte demo'en under Wxp. Mener å huske at jeg måtte aktivere compatibility mode.

Lykke til med å få denne flotte klassikeren til å kjøre :)

Skrevet
Det er det, men problemet ligger i at han ikke får installert.

Men det går jo an å prøve XP-kompabilitet på installasjonsfila òg.

Ooops! :blush: Utrolig hvor på-auto man kan svare...

Har du renset/sjekket/sett over selve cd platen ?

Skulle ikke tro OS hadde noe med kjøring av cd plater å gjøre.

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...