Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 Det begynner å bli på tide med en aldri så liten oppgradering på PC-fronten. Det jeg er ute etter, er en PC som skal brukes til musikk, film, internett og litt lettere spilling, og som i tillegg skal fungere som en filserver. Jeg må ha mulighet for å kjøre RAID 5. Jeg har nå kommet fram til dette. Noen meninger? Kabinettet og strømforskyningen har jeg allerede. Hovedkort: Har hørt mye bra om P5Q-serien til ASUS, men er det noen andre hovedkort som vil passe mitt bruk bedre? Hvilket brikkesett er verdt å satse på? Vil gå for et oppsett med socket 775. Bør ha minimum 6, helst 8 S-ATA-kontakter. Prosessor: Hørt mye bra om E8500, og at denne gir mye for pengene. Et bra valg? Eller burde jeg heller gå for en prosessor med 4 kjerner? Skjermkort: Her er jeg veldig usikker på hva jeg egentlig er ute etter. Som sagt, så bør PC'en takle litt spilling, men her er det altså ikke snakk om Crysis på høyeste innstillinger og slike ting. PC'en kommer sannsynligvis til å bli brukt til å kjøre film til TV/projektor. Minne: Har egentlig ikke særlig peiling her heller, men har god erfaring med Corsair som produsent av kvalitetsprodukter. Harddisker: I og med at jeg skal kjøre RAID 5, tenkte jeg at 3 disker på 1 TB fra Western Digital var finfint. Noen tanker rundt dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå