Gå til innhold

isopranol


maxmhz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, hvorfor lurer du på det? :smile: Hvis du er redd for at det blir igjen litt rester på hk'et ditt, så gjør det ingenting, fordi den fordamper og blir helt borte. (Dette er i alle fall tilfelle med rødsprit, som også kan brukes til å rense cpu core).

 

Hvis du er helt ekstrem, så kan du jo ta en føner og føne hk'et en stund etter at du er ferdig :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-15 22:00, Athlon Power skrev:

Du kan ikke bruke rødsprit et inneholder faktisk fett.


Isopropanol Kjøpes

på jernia for 50 spenn literen og er ideelt. Kan rense alt med isopropanol så lenge den er 100%pure.


Er faktisk laget for elektrike koblinger. HEHE


BobboZ


 

Rødsprit inneholder fett? Feil...

Det er ren 96% som er tilsatt et fargestoff slik at folk ikke skal drikke det.

Lenke til kommentar

Jeg brukte startgass en gang, tror det ble gode greier. Den inneholder *løper og skjekker*

 

Avaromatisk Lakknafta 20%

Dietyleter 10%

Butan 20%

Propan 20%

Hexan 5%

 

Dette er ganske sterke saker! Og fjerner det meste hvis du er rask og vaske. Den fordamper fort.

Det eneste jeg lurer litt på er om Avaromatisk Lakknafta inneholder noe den ikke burde??

Jeg fikk et inntrykk av at det ble et slags hvitt belegg når startgassen var fordampet, uansett så forsvant det hvis jeg tørket over med litt tørt papir.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-15 22:06, extreme skrev:

Quote:


On 2002-01-15 22:00, Athlon Power skrev:

Du kan ikke bruke rødsprit et inneholder faktisk fett.


Isopropanol Kjøpes

på jernia for 50 spenn literen og er ideelt. Kan rense alt med isopropanol så lenge den er 100%pure.


Er faktisk laget for elektrike koblinger. HEHE


BobboZ


 

Rødsprit inneholder fett? Feil...

Det er ren 96% som er tilsatt et fargestoff slik at folk ikke skal drikke det.

 

Så folk drikker ikke rødsprit bare på grunn av fargen? Tvilsomt. Joda rødsprit inneholder noe fett/olje aktig noe. prøv å hell vann i rødspriten så ser du det.

Lenke til kommentar

Dæven! Nå kom jeg på den ultimate Goop-vaskemiddel-testen!

Hell en skvett av det du skal bruke i et rent T-fat eller en stål skje, å tenn ganske enkelt fyr på stoffet, å la det brenne til det slukker av seg selv. Blir det noe muffes igjen etterpå, så ikke bruk det!

Er alt borte, og du ikke klarer å se noe eller lukte noe, så er det vel bra nok skulle jeg tro?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig i ideen å sette fyr på tingene. Fett brenner jo også... Ellers kan jeg legge til at Rødsprit inneholder farve, vann, etanol og brekningsmiddel. Poenget er at brekningsmiddelet som er et aldehyd eller keton(samme stoffgruppe som for eksempel aceton) har nesten samme kokepunkt som etanol, dvs 78,5 C mens etanol har 78 C. Dermed kan man ikke destillere ut etanolet. Det er så utrolig lite fargestoff i rødsprit så dette har ingen betydning.

 

Kristian - Kjemistudent

Lenke til kommentar

hehe....

jeg brukte aceton jeg, funka fint d:)

jeg så ingen synlige rester og jeg kunne heller ikke kjenne noe på kjøleribba.

Uansett så er det vel ikke _så_ vanskelig å skaffe isopropanol:)

 

 

hehe, leste over thread'n en gang til og jeg ser at vi nok har sporet litt av her;)

Jeg vet ikke om isopropanol/isopranol? leder strøm, men skulle ikke tro det? Hmmm, ikke hør på meg,,, ikke noen ekspert på omerådet:)

_________________

Hehe...

 

[ Denne Melding var redigert av: TheGEEK på 2002-01-18 09:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...