Kvam Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Hei! Har funnet denne billige siden for å kjøpe ps3 spill på nettet, og har sett at denne siden også har vært omtalt her på forumet. Har snart tenkt å bestille spillene Fifa09 (60 CDN), NBA Street Homecourt (20 CDN) og en Dual Shock consoll (50 CDN). Dette blir en prislapp på 130 CDN (ca 715 kr?). Har da noen spørsmål: - Sånn ca hva blir frakten på? - Tollen, må jeg betale noe der? I så fall, hvor mye? - Skal jeg merke det av som pakke eller brev? - Noe spesielt jeg må huske på når jeg bestiller derfra?
UrgeLoL Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Anbefaler at du gjør et søk på vgp i forumet. Er tusen innlegg om den butikken. - Sånn ca hva blir frakten på? 40 kr per spill Tollen, må jeg betale noe der? I så fall, hvor mye? Ikke noe å betale, fordi vgp.ca merker pakken med 20 dollar og derfor kommer under 200 kr grensen tollen opererer med. - Skal jeg merke det av som pakke eller brev? Du trenger ikke gjøre noe som helst. Spill blir sendt som brev, og tar ca 4-7 dager å komme seg hjem til deg. Større ting som konsoller blir sendt som pakke. - Noe spesielt jeg må huske på når jeg bestiller derfra? nei
Kvam Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Takk for svar! Har lest litt rundt nå, med diverse erfaringer osv. Har forstått det slik at man kan bruke PS3-spillene man kjøper der på en PS3 80 GB kjøpt i Norge uansett? Og at man også kan bruke Dual Shock konsollene de selger?
Kvam Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 Jepp og jepp Alle PS3-spill er sonefrie. Den er grei, takk for svar igjen. Jeg mister ikke garantien e.l når jeg bruker de spillene på PS3? (Har rett og slett ikke peiling på sånt)
Alinoe Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Nei. Det er i det hele tatt ingen problemer overhodet.
kewell79 Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 i dag fikk jeg brev fra tollen om et spill jeg bestilte fra videogamesplus 5. sep, syke greier.....det sto faktiak at avsenderland var new zeland jeg ringte posten og fikk bekreftet at det var spillet jeg ventet på, som alltid blir sendt fra Canada sendte mail til VGP og fikk svar om at det var veldig merkelig siden alt blir sendt fra canada så det her er nok tidenes kina reise med en pakke så....for aller første gang må jeg nå betale moms på en pakke fra VGP
UrgeLoL Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 i dag fikk jeg brev fra tollen om et spill jeg bestilte fra videogamesplus 5. sep, syke greier.....det sto faktiak at avsenderland var new zeland jeg ringte posten og fikk bekreftet at det var spillet jeg ventet på, som alltid blir sendt fra Canada sendte mail til VGP og fikk svar om at det var veldig merkelig siden alt blir sendt fra canada så det her er nok tidenes kina reise med en pakke så....for aller første gang må jeg nå betale moms på en pakke fra VGP Men med en snittbesparelse på 150-200 kr per spill så er det ikke så farlig om 1 av 20 spill blir tatt Nå har kontoen min blitt brukt til å bestille spill til både meg selv, samt familie og venner. Og har til nå fått 42 spill fra dem, og ingen har noensinne blitt "tatt" i tolla.
Kuff1 Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 i dag fikk jeg brev fra tollen om et spill jeg bestilte fra videogamesplus 5. sep.... Det skjedde med meg også en gang. Jeg ga bare F, og etter to uker sendte posten spillet tilbake til VGP og jeg fikk pengene igjen -15% for noe som de kaller "Restocking fee". Imellomtiden kjøpte jeg heller spillet (GTA IV) i en vanlig butikk. Fikk det ganske billig på Euronics. Det ble uansett billigere enn å betale tollen. Du kan jo eventuelt bestille det på ny fra VGP.
aleksander_sk Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 En liten ting: Da jeg var total filmfreak og var aktiv på forumet på dvdarkivet.no husker jeg det ble frarådet alle å snakke om hvilke butikker som sendte filmer med lavere pris, fordi det var antakelser om at tollevesenet holdt en hvis overvåking på sidene. Dette kan igjen bare ha vært antakelser og lite sannhet, men så mye som det blir skreket her på forumet om VGPs praksiser så skulle det ikke forundre meg om tollen snart får snusen i noe. Og det ville jo vært tragisk om vi skulle miste gleden av å handle hos VGP. Jeg sendte derfor trådstarter en PM.
Rottenspacehead Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg har nå blitt tatt 2 ganger på rad.. først med psp pakka jeg bestilte med noen spill, og nå idag fikk jeg vite at COD4 spillet mitt var blitt tatt, og må sende inn dokumentasjon og vente enda mer. og det står New zealand på min også forøvrig.. Begynner å bli litt kjipt å bestille derfra nå. Trur jeg bare gir beskjed neste gang at de skal sette på reel verdi, sånn at jeg slipper det her.. Endret 18. september 2008 av RockyIII
Kvam Skrevet 21. september 2008 Forfatter Skrevet 21. september 2008 (endret) .. Endret 21. september 2008 av Christoffer73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå