Gå til innhold

Sletting av all data etter Outlook på Windows Vista


ovinn

Anbefalte innlegg

Heihei

 

Ble noe feil da jeg skulle legge inn mailen min i Outlook (Office 2007 Enterprice) så jeg fjernet accounten og la den til på nytt, men med samme problem. Reinstallerte da Outlook men samme kom opp igjen. Da prøvde jeg å reinstallere Office 2007 og slette Outlook mappene under AppData->Local/Roaming men da maste den om at den ikke fant en fil etter reinstalleringen. Fant igjen denne i papirkurven og la den til, la til kontoen igjen men problemer var der fortsatt.

 

Må derfor finne en måte å slette all data om Outlook på maskinen, det holder tydeligvis ikke bare å slette fila under AppData.. Eller har noen andre forslag? :)

 

 

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd dette, søkte i regedit og men er ikke riktig sikker på hva jeg skal se etter? Kan ikke slette all data som inneholder ordet Outlook heller, så at andre programfiler også inneholdt "Outlook" på en eller annen måte. Tenkte kanskje noen her inne hadde vært borti det før eller vet hva man skal gjøre :)

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tilfeldigvis forsøkt å importere en hel pst-fil? Det kan ødelegge e-post-profilen du har opprettet. Forsøk å opprette en ny e-post-profil fra kontrollpanelet.

 

Dessuten: Det hjelper litt hvis du skriver hva dette "noe som ble feil" er for noe. Får du noen feilmeldinger når du starter Outlook?

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Beklager for lite info. "Noe som ble feil" er at jeg gjerne ville ha over all mail fra outlook på den stasjonære og tenkte så kort som "tja, vi kopierer/limer inn config-fila fra stasjonære til laptopen", noe som viste seg å være relativt dumt. Uansett hvordan jeg prøver og legge til ny emailkonto kommer de samme instillingene opp med de samme mappene og mail som ikke er nyere enn da jeg kopierte filen fra den stasjonære.

 

Jeg kopierte/limte inn config-filen til emailkontoen på den stasjonære.

Lenke til kommentar

Det er en .pst fil jeg snakker om, ja. Den jeg kopierte over fra den stasjonære i håp om at det skulle fungere, noe jeg ikke burde ha gjort.

 

Jeg brukte før IMAP så tenkte jeg skulle prøve med POP3 for å se om det ble noe forskjell men jeg får fortsatt ikke oppdatert innboksen min til senere enn mandag denne uken. Så jeg har nå satt opp en POP3 konto i Outlook, men jeg mottar ikke Testmailer eller andre mailer.

Lenke til kommentar

Jeg henger ikke helt med deg her men:

 

En pst-fil inneholder e-post og andre Outlook-elementer (kalenderoppføringer etc.) men den inneholder ikke kontoinnstillinger. Disse ligger lagret i Windows-registeret og må legges inn når du installerer Outlook på nytt.

 

Du kan teste kontoinnstillingene fra Verktøy -> Kontoinnstillinger -> Endre -> Test kontoinnstillinger. Du vil da få opp en feilmelding om det er noe galt med kontoinnstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...