Gå til innhold

går det an å koble 360 til dataen og bruke det som lagringsenhet?


simentp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har, i alle fall i teorien, mulighet til å koble min Xbox360 harddisk til min PC og overføre savedata fra xboxens harddisk over på PC'en på den måten, Men for å få til det måtte jeg modde den (Nærmere bestemt: åpne konsollet, og dermed bryte garantien, for deretter å montere inn et Xeno Topgear.) I tillegg trengs det software på PC'en som kan lese Xboxens diskformat. Og jeg har ikke satt meg detaljert inn i hvilke filer som ligger hvor på Xboxens harddisk så jeg vet ikke noe om hvilke filer som må kopieres over til PCen for å lagre et savegame/demo/spill der. Men jeg antar det er mulig å finne ut av sånt ved å lese litt rundt på nettet?

Lenke til kommentar

Litt forvirring ute og går her ser jeg.

 

- Når harddisken er formatert til FAT32 ser Xboxen kun filer som er mindre enn 4GB.

- Du kan ikke flytte noe som helst fra eller til Xboxen med ekstern harddisk (uten "haxx" hvertfall)

- Data som er tilknyttet 360 (savegames, maps, demoer osv.) kan IKKE lagres på en ekstern harddisk uten videre.

 

 

 

Det du kan prøve er å bruke en slik; http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...f0e22f8aeedfddf, det forutsetter at du har en 360-harddisk fra før av da.

 

For å komme rundt grensen på 4GB kan du formatere harddisken til filsystemet HFS+. Har du Mac kan dette gjøres dirkete i OS-et, har du Windows finnes det tredjeparts programvare som formaterer for deg (regner med det samme gjelder Linux).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...