Gå til innhold

Løskatt med hva jeg tror er skabb.


Anbefalte innlegg

På jobb i dag kom jeg over en meget "sliten", liten katt som manglet en god del pels, og hele ryggen var dekket av små røde sår og skorper. Tennene så for øvrig også ganske dårlige ut.

 

Hva gjør dere med sånt? Det finnes vel ikke noe omplassering for løskatter, som atpåtil er syke? Jeg kan vel ikke regne med at dette går noe annen vei enn til å bli verre og verre for katten. Til slutt mister den vel all pels, og vandrer rundt som et eneste stort "sår". Er det mer humant å ta livet av den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Katten var relativ tam, men om det skyldes at det har hatt tidligere eiere, eller at den rett og slett har blitt helt apatisk som følge av sykdom/elendighet er ikke godt å si. :(

 

Kommer uansett til å ringe dyrebeskyttelsen imorgen, og høre hva de mener om saken.

 

Men hvis det ender opp med at jeg skal avlive den selv, vil den mest effektive (humane) måten være å vri om nakken på den?

Lenke til kommentar

eeh.... ring dyrelegen du!!!

eller mattilsynet.

De avliver og kvitter seg med dyret.

Går det er skadet dyrt rundt hushjørnet: ring på til naboen, kanskje de vet hvem som eier den? Og har det gått lang tid så tar du med dyret til avliving.

Noen må ta ansvar for skadde dyr, når eierene selv ikke greier det.

 

Det mest humane er å skyte den framfor å knekke nakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...